جستجو

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به پاس سال‌ها تلاش و زحمت صادقانه، از امیر لطفیان عکاس، کارگردان و مستندساز پیشکسوت تقدیر می‌کند.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، تلاش‌ها و زحمات امیر لطفیان پیشکسوت سینمای ایران در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بزرگداشته می‌شود.

متولد ١٣٣٩، در  همدان است و دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه‌ی علمی زیر نظر حاج سید صادق حجازی گذراند. دبیرستان را در رشته‌ی تجربی دیپلم گرفت که مصادف با دوران ا نقلاب و جنگ بود. بعد از دیپلم تمام دو سال سربازی را در جبهه‌های حق علیه باطل گذراند و بعد در واحد سمعی و بصری اداره کل ارشاد اسلامی استان همدان فعالیت هنری خود را آغاز کرد. وی همچنین تدریس عکاسی در انجمن سینمای جوانان همدان را عهده‌دار شد. در همان دوران اینبار به عنوان عکاس جنگ در جبهه حضور داشت.
سپس در سال ١٣۶۶ در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی قبول شد و دو فیلم شاخص «تشنه‌ی نور» کارگردانی و «عیدوک» فیلمبرداری از آثار به یادماندنی اوست. سال ١٣۶٨ فیلم مستند «سدرپیده عشق» را ساخت که حادثه‌ی ارتحال امام خمینی موضوع این مستند تحسین شده بود. همکاری در ساخت مستند تاثیرگذار «بم»، (فیلمبرداری) بعد از حادثه‌ی دلخراش زلزله‌ی بم را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.
بعد از فارغ التحصیلی از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی، در دانشکده سینما تاتر کارشناسی سینما را به پایان رساند. وی هم چنین مدیریت چهار دوره جشنواره پویانمایی تهران را بر عهده داشته است. در انجمن سینمای جوانان ایران طرح جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان را بانی شد و چندین دوره مدیر اجرایی جشنواره‌های منطقه‌ای و جشنواره‌ی سراسری سینمای جوانان بود.
همکاری در تولید برنامه‌های تلویزیونی سینما ۴، سینما یک، مستند ۴ و… بزرگداشت مجید مجیدی، بزرگداشت عبدالله علیمراد را برگزار کرد. افتتاحیه و اختتامیه چندین جشنواره تولیدات تلویزیونی در تهران و کرمان و… برگزاری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فجر و کودک همدان… را در کارنامه کاری خود دارد.
مدیرمسئول «نشریه تخصصی فیلم کوتاه» و معاونت تولید انجمن سینمای جوانان ایران و مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران از جمله فعالیت‌های فرهنگی وی به شمار می‌رود.

نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ صورت می‌گیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد. اخبار و اطلاعات جشنواره در سایت www.iycs.ir قابل دسترس است.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *