جستجو

شانزدهمین هفته فیلم و عکس مهاباد با حضور مسئولین شهرستانی به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، اختتامیه شانزدهمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان با حضور “امید خضری” رئیس شورای اسلامی شهرستان مهاباد و اعضای شورا، “ناصر صدفی “رئیس میراث فرهنگی، “خشایار صنعتی” معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، “سیامند جوانبخت” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده سازمان تبلیغات و اداره آموزش و پرورش مهاباد در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد برگزار شد.

در آیین اختتامیه “سیامند جوانبخت” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد، ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: تاثیر رسانه در در حال حاضر بر هیچ کس پوشیده نیست، علی‌الخصوص رسانه‌ای به نام فیلم و عکس که امروزه در تارپود زندگی مردم وارد شده و زندگی امروزی بدون عکس و فیلم ممکن نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این رسانه در کشورهای توسعه‌یافته پررنگ‌تر است، افزود: سرمایه‌گذاری و انرژی که در کشورهای توسعه‌یافته برای تولید یک فیلم به کارگرفته می‌شود به مراتب بیشتر از کشورهای دیگر است.

“جوانبخت” عنوان کرد: بعضی از تولیدکنندگان این فیلم‌ها دنبال اهداف خاصی هستند و بنابراین با سرمایه‌گذاری کلان اقدام به تولید می‌کنند.

وی ضمن تشکر از عوامل برگزاری هفته فیلم و عکس ،خواستار حمایت ارگان‌های شهرستان از این گونه رویدادهای فرهنگی شد.

“رحیم بایزیدی” رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد، در این مراسم بیان کرد: حمایت از قشر فیلم‌ساز و عکاس و جوانان مستعد وظیفه ذاتی ماست و هر نوع تلاش و حمایت قطعا موجب شکوفایی و افزایش امیدواری در بین جوانان خواهد شد.

بایزیدی افزود: کمبود فضای مکانی و عدم حمایت مالی موجب شده است که جوانان در خصوص تولید فیلم با مشکلات عدیده‌ای برخورد کنند و این می‌تواند مانع رشد و ترقی جوانان علاقه‌مند به این حوزه باشد.

وی با اشاره به اینکه نبود سالن سینما و گالری عکس یکی از مشکلات مهم این شهرستان برای هنرمندان است، تصریح کرد: ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل کند .

در ادامه “خشایار صنعتی” معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مهاباد، عنوان کرد: مشکلات زیرساختی هنری در این شهرستان دغدغه مسؤولان شهرستانی و استانی است و این نوع مشکلات همیشه مد نظر مسؤولین بوده و برای رفع نواقص و کاهش آن در حال پیگیری هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مهاباد، گفت: مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان نمی‌تواند جوابگوی نیاز هنرمندان این شهرستان باشد و مسؤولین شهرستان ساخت مجتمع فرهنگی و هنری را در سفر ریاست جمهوری به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی شهرستان مطرح کرده‌اند.

“صنعتی” با اشاره به اینکه برای ساخت مجتمع فرهنگی و هنری زمین مورد نظر تعیین شده است،اضافه کرد: در سفر ریاست‌جمهوری به این شهرستان مبلغ 50 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای شروع ساخت مجتمع فرهنگی و هنری درخواست شده است .

“معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری”مهاباد ادامه داد: در بخش سینمایی شهرستان خلاءزیادی وجود دارد که برای حل و ساخت سالن سینما مکاتبات زیادی با وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته که امید است به زودی این خلاء نیز مرتفع شود .

در پایان مراسم به کلیه شرکت‌کنندگان بخش عکس و فیلم شانزدهمین هفته فیلم و عکس مهاباد گواهی شرکت اهدا شد.

شانزدهمین هفته فیلم و عکس مهاباد  22الی 24 خردادماه در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد.

 

فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...
«سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فی...
«کالبو» در کرمان آماده نمایش شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *