جستجو

هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین،  با معرفی برگزیدگان شب گذشته در قم به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران مراسم   اختتامبه هفتمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» با حضوردکتر حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی، سید صادق موسوی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، وحید فرجی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و دبیر جشنواره، محمد مهدی احمدی، مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نایب رییس هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران، سید مهدی صادقی، استاندار استان قم، محمد خامه‌یار، رییس ستاد اقامه نماز استان قم، امشب هفدهم دی ماه در ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بر گزار شد.

ایوبی با بیان این مطلب که بزرگترین هدیه الهی نماز است، افزود: خاطرات من از نماز زیاد است، دوستی فرانسوی داشتم که می‌گفت، من به شما حسادت می‌کنم که در طول شبانه‌‍روز ، دقایقی دغدغه‌های زمینی را کنار می‌گذارید و به آسمان وصل می‌شوید. رییس سازمان سینمایی ادامه داد: حوزه علمیه قم  یک سیستم بی‌مانند است و جز دموکرات‌ترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود که فیلمسازان فیلم کوتاه باید از نماز و نیایش و حوزه علمیه، فیلم بسازند و آن را به جهان معرفی‌ کنند.
ایوبی در پایان صحبت‌هایش آرزوی روزها، ماه ها و سال های بهتری را برای فرهنگ و هنر کشور کرد.

سید صادق موسوی، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، زبان سینما را موثرترین زبان بین‌المللی عنوان کرد و افزود: هر کلام و اندیشه‌ای را می‌توان با زبان سینما منتقل کرد. وی ادامه داد: عکس‌های تحسین برانگیز و جذابی از لحظات نیایش در گالری شهید آوینی به نمایش گذاشته شده بود که از مشاهده آن ها غرق لذت شدم. امیدوارم اولین نتایج برکات این جشنواره به برگزارکنندگان آن برسد.

موسوی با اشاره به اینکه این جشنواره مفهموم بین‌المللی دارد، افزود: در جهان پرآشوب امروز که قبل از هرچیز از بی‌خدایی و فقر صلح رنج می‌بریم خداوند به آرام‌تر و آسوده تر شدن جهان کمک کند. امید آن دارم که این جشنواره بماند و ببالد. مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، برای سینمای جوانان آرزوی روزهای بهتر کرد و ادامه داد: با امید و انگیزه‌ای که میان جوانان و هنرمندان وجود دارد انشاالله فردای بهتری در انتظارمان باشد.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه فیلم کوتاه، افزود: با توجه به تغییرات جهان امروز با گذشته، فیلم کوتاه جایگاهی ارجح‌تر از فیلم داستانی و بلند دارد زیرا با ایجاز در کوتاهترین زمان، مفهوم را منتقل می کند. موسوی با اشاره به ٢۵ جایزه‌ای که فیلم کوتاه در سال گذشته کسب کرده است، ادامه داد: بخش زیادی از افتخارات فرهنگی کشور متعلق به سینما و فیلم کوتاه است. مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در پایان افزود: نوید اخبار و تحولات خوبی را برای سینمای جوان می دهم.

فرجی، دبیر هفتمین جشنواره “نماز و نیایش به روایت دوربین” ضمن خیرمقدم به دکتر ایوبی و تبریک به سید صادق موسوی، مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان ایران، افزود: این فرصت را مغتنم می‌شمارم و از تلاش‌های انجمن سینمای جوان ایران و دفتر قم انجمن برای برگزاری این جشنواره قدردانی می‌کنم. وی جایگاه جشنواره “نماز و نیایش به روایت دوربین” را ویژه دانست و افزود: در دوره‌های مختلف جشنواره٢۵٠٠ فیلم کوتاه، سه هزار فیلمنامه و ۵ هزار قطعه عکس شرکت داشته‌اند. فرجی با اشاره به تفاهمنامه‌ای که با سازمان سینمایی بسته شده است، گفت: در این تفاهمنامه که به امضای دکتر ایوبی رسیده است به ١٧ مورد اشاره شده است. اضافه شدن ۵ سالن سینما به ظرفیت سینمایی استان، یکی از موارد این تفاهمنامه است که تا پایان سال اجرایی خواهد شد. سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، افزود: در شش ماهه نخست امسال، بیست درصد از مردم قم در سینماها به تماشای فیلم نشستند که آمار ارزشمندی است.
احمدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اولین دوره برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: سال ٧۶ ، پس از پیام مقام معظم رهبری در باب اجلاس سالانه نماز، ازهنرمندان استان مرکزی به ویژه انجمن سینمای  جوانان دعوت کردم که با زبان هنر این حقیقت را به مخاطبان منتقل کنند. وی با اشاره به اینکه هر موضوعی با زبان هنر در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود، ادامه داد: در تمام این سال‌ها سعی بر این بود که نقاط ضعف جشنواره بر طرف شود و هر سال با کیفیت بهتری برگزار شود. امیدواریم در سال‌های آینده شاهد برگزاری جشنواره در عرصه بین‌الملل باشیم.

در پایان مراسم از پوستر جشنواره سال آینده رونمایی شد.

هفتمین جشنواره ملی “نماز و نیایش به روایت دوربین” ۱۵ تا ۱۷ دی ماه با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در قم برگزار شد.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *