جستجو

عضو هیئت انتخاب آثار بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران، سطح آثار این دوره را قابل توجه خواند و گفت: از نظر انتخاب آثار، این دوره بهترین سالی است که خواهیم داشت زیرا کیفیت آثار بی‌سابقه است.

 

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نیما عباسپور بر اهمیت استمرار برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تأکید کرد و در این باره گفت: به هر حال جشنواره فیلم کوتاه تهران، مهم‌ترین رویدادی است که در حوزه فیلم کوتاه ایران و در سطح خاورمیانه برگزار می‌شود.

او افزود: هر جشنواره‌ای دارای کاستی‌هایی است اما با توجه به اینکه در کشور ما فیلم کوتاه نمایشی از سمت تلویزیون ندارد، چنین جشنواره‌ای آن هم در این سطح گسترده، قطعاً فرصت بسیار خوبی برای فیلمسازان این عرصه به شمار می‌رود. زیرا سبب می‌شود مخاطبان با این مدیا آشنا شوند و این اتفاق مثبتی است که خود به تنهایی نشان دهنده اهمیت این جشنواره از نگاه فیلمسازان و مخاطبان است.

کارگردان فیلم کوتاه “رویا چرا گم شده”، تصریح کرد: همه امید فیلمسازان فیلم کوتاه به دیده شدن در این جشنواره است زیرا به واسطه فضایی که ایجاد می‌شود، امکان قضاوت، تشویق و تعامل با سایرین را به دست می‌آورند که تمام این مسائل برای یک هنرمند بسیار اهمیت دارد.

عباسپور بر لزوم حذف برخی از بخش‌های جانبی از جشنواره تأکید کرد و گفت: برخی از بخش‌های جانبی جشنواره که البته هیچ مخاطب خاصی نیز ندارند، لازم است که حذف شوند زیرا اجرای چنین بخش‌هایی که عملاً مخاطب خاصی ندارد، ضروری نیست البته امسال به احتمال بسیار زیاد این بخش‌ها حذف خواهند شد

عضو هیئت انتخاب آثار بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران از اجرای متفاوت این بخش در این دوره خبر داد و گفت: متأسفانه گاهی حضور فیلمسازان خارجی نیز در برنامه‌های ملی ما نظیر جشنواره فجر، جشنواره کودک و… مشکل ساز می‌شود. در چنین شرایطی و با وجود تحریم‌ها نمی‌توان روی رفت و آمد مهمانان خارجی مانور چندانی داد اما در این دوره اتفاقات خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

عباسپور ادامه داد: فکر می‌کنم که از نظر انتخاب آثار، این دوره بهترین سالی است که خواهیم داشت زیرا کیفیت آثار بی‌سابقه است، به همین خاطر من بسیار خوش بین هستم و فکر می‌کنم که استقبال بسیار خوبی از سمت مخاطبان و تماشاچی‌ها شاهد خواهیم بود.

او اظهار کرد: امیدوارم که در این دوره امکان تعامل فیلمسازان خارجی با هنرمندان فعال داخلی فراهم شود زیرا این نوع تعاملات یک نوع نیاز حرفه‌ای است.

کارگردان فیلم کوتاه “آسانسور” درباره سطح فیلم‌های کوتاه طی دهه اخیر گفت: فیلمسازان این حوزه طی سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری را در عرصه بین‌المللی داشته‌اند که خود بیانگر وضعیت کنونی این سینماست.

عباسپور ادامه داد: فیلم‌های جدید از نظر تکنیکی تفاوت عمده‌ای با گذشته دارند زیرا از نظر فنی پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و به سمت سینمای صد در صد حرفه‌ای رفته‌اند اما من چندان با این روند موافق نیستم زیرا در کشور ما بستری برای ارائه این نوع آثار وجود ندارد به همین خاطر اغلب آثار این‌چنینی شانس دیده شدن را از دست می‌دهند و مخاطب لازم را ندارند.

او تصریح کرد: به نظر من فیلم کوتاه فضایی برای لذت بردن از فیلمسازی است اما انگار در نسل جوان فیلمسازان این تمرکز صرفاً بر روی ظاهر و تکنیک قرار گرفته است به همین خاطر علی‌رغم پیشرفت تکنیکی به نظر می‌رسد که از نظر محتوا آثار به خوبی فیلم‌های قدیم نیست.

بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۳ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *