جستجو

انجمن سینمای جوانان ایران دفتر لاهیجان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقدام به برگزاری مراسم نکوداشت «فرهاد ربیعی» فیلم‌ساز باسابقه و پیش‌کسوت انجمن سینمای جوانان استان گیلان نمود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران ،  در این برنامه که  عصر روز چهارشنبه نهم اسفند  در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد، از «فرهاد ربیعی» سینماگر ارزنده و باسابقه  استان گیلان قدردانی شد .

در ابتدای برنامه ساسان عادلی رئیس انجمن سینمای جوان لاهیجان ضمن خیرمقدم به هنرمندان گرانقدر به ذکر خاطراتی از حضور فرهاد ربیعی در دفتر لاهیجان  پرداخت و نقش موثر و ارزنده این هنرمند در تربیت نسلی از فیلم‌سازان شاخص دفتر لاهیجان نکاتی را یادآور شد.

فرهاد مهرانفر ( کارگردان نامی سینمای  گیلان و ایران )، فریدون حسن پور ( فیلم‌ساز گیلانی فعال سینما و تلویزیون )، رضا مجلسی ( فیلم‌ساز فعال استان گیلان)، محسن جعفری‌راد (منتقد فعال سینمای ایران)، محمود تابنده (رئیس اسبق انجمن سینمای جوان دفتر لاهیجان )، نیما حسن دخت ( بازیگر جوان سینما و تاتر استان گیلان)،  از سخنرانان برنامه مراسم نکوداشت فرهاد ربیعی بودند که هر کدام درباره خاطرات و ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای این هنرمند گیلانی نکاتی را ذکرکردند.

سپس فرهاد ربیعی در میان تشویق حاضران در جلسه،  به روی سن رفت و درباره خاطرات خود از حضور در انجمن سینمای جوان لاهیجان و عشق به سینما و فیلم‌سازی سخنانی را بیان نمود.

اجرای این مراسم با را  مجید فلاح شجاعی از فیلم‌سازان باسابقه انجمن سینمای جوانان لاهیجان و معاون سردبیر مجله جوانان  امروز  برعهده داشت.

در این مراسم فیلم کوتاه داستانی «زمزمه‌های زمین» ساخته فرهاد ربیعی از شاخص ترین آثار این سینماگر ارزنده گیلانی  که در سال هفتاد و سه ساخته شده بود (برنده چند جایزه معتبر از جمله جایزه ویژه هیئت داوران در سیزدهمین جشنواره سراسری سینمای جوان در سال هفتاد و پنج)  به نمایش درآمد.

پخش پیام تصویری سه تن از اعضای قدیمی دفتر لاهیجان از جمله : مجید نوروزی فر، رضا فلاح حیدری‌نژاد و هومن بهمنش (فیلم‌بردار شاخص سینمای ایران) از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

شایان ذکر است در این مراسم هنرمندانی از تهران، رشت، رامسر، رودسر، لنگرود، آستانه، سیاهکل و … حضور داشتند.

در پخش پایانی مراسم از طرف انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر لاهیجان لوح تقدیر و یک عدد دوربین سوپر۸  به فرهاد ربیعی اهدا شد.

همچنین لوح تقدیر و هدایایی از طرف جمعی از اعضای قدیمی و شاگردان و دوستان استاد فرهاد ربیعی، همچین اردشیر لرد، محمدتقی لون‌آمیز و  مهرداد گرامی به رسم یابود به استاد  ربیعی اهداء شد.

فرهاد ربیعی  فعالیت هنری خود را در زمینه فیلم‌سازی و تصویربرداری و تدوین از ابتدای دهه ۶۰ آغاز نمود و بین سال‌های ۶۶ تا ۷۷   به عنوان مدرس ومعاون انجمن سینمای جوانان ایران-  دفتر لاهیجان و  ازسال ۷۸ تا ۹۵ به‌عنوان مدیرتولید انجمن سینمای جوانان دفتر رشت مشغول به فعالیت بود.

 همکاری ومشاوره دربیش از ۱۰۰ عنوان فیلم  کوتاه و مستند، عضویت در شورای آموزش انجمن سینمای جوانان استان گیلان٬ داوری در بیش از ده جشنواره فیلم کوتاه و ساخت بیش از سی فیلم کوتاه از جمله:  سر به هوا، سوسنگ، فردا روز دیگریست، بوی سیب، قصه بی پایان، زمزمه‌های زمین و… از دیگر فعالیت‌های این سینماگر گیلانی است.

 

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *