جستجو

نهمین هفته فیلم و عکس سینمای جوانان استان و هشتمین جشنواره استانی فیلم مهر با ادای احترام به شهدا و هنرمندان سفرکرده آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نهمین هفته فیلم و عکس سینمای جوانان استان و هشتمین جشنواره استانی فیلم مهر سحرگاه روز دوشنبه 23 خردادماه با برگزاری آئینی در قطعه مفاخر بهشت زهرای اردبیل و با ادای احترام به شهداء و هنرمندان سفر کرده ، آغاز به کار کرد.

این مراسم با حضور «عبداله بحرالعلومی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، «رضوان باقلاچی» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، «سعید نوریان» معاون هنری و سینمائی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، «میردولت موسوی» مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل و جمعی از هنرمندان حوزه سینما و عکاسی استان اردبیل برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دو رویداد مهم فرهنگی و هنری در استان بیان کرد: هفته فیلم و عکس بعد از 6 سال تعویق و جشنواره استانی فیلم مهر بعد از 5 سال تعویق و پس از به پایان رسیدن محدودیت‌های کرونایی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و این اتفاق فرخنده‌ای است که سینماگران و عکاسان استان بعد از سال‌ها دور هم جمع شده و به تبادل تجربیات بپردازند.

بحرالعلومی ادامه داد: این جشنواره که در دو بخش مسابقه فیلم کوتاه و عکس حرفه‌ای و موبایلی (نگاه مردمی به آسیب های اجتماعی) برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای هنرمندان فیلم و عکس استان است و امیدوارم فعالین فیلم و عکس نهایت استفاده را از این فرصت‌ها داشته باشند.

وی اظهار داشت: استان اردبیل در عرصه فیلم و عکس از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است و شخصیت‌ها و پیشکسوتان شناخته شده‌ای در سطح ملی و فراملی داریم که با پشتیبانی این عزیزان، شاهد شکوفایی استعدادهای جوان و درخشانی در عرصه فیلم و عکس استان اردبیل خواهیم بود.

بحرالعلومی با اشاره به برنامه‌های مختلف در طول جشنواره بیان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره‌ها قرار است 26 خردادماه با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور، مهدی آذرپندار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و دیگر مسئولین استانی برگزار شود .

در ادامه میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ضمن تقدیر از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، مهم‌ترین هدف هفته‌های فیلم و عکس را ایجاد همدلی بین فیلم‌سازان و عکاسان و تمام فعالین حوزه سینما بیان کرد و گفت : برگزاری هفته‌های فیلم و عکس فرصتی است تا آثار تمام هنرمندان در اکران عمومی دیده شود.

وی با اشاره به مصادف شدن برگزاری هفته فیلم و عکس و جشنواره استانی فیلم مهر، افزود که این اتفاق باعث پر بارتر شدن این رویداد هنری و حضور آثاری از هنرمندان شهرستان‌های مختلف استان از جمله پارس‌آباد مغان، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال در بخش فیلم وعکس شده است .

پس از آغاز به کار این دو رویداد فرهنگی در آرامستان بهشت زهرا (س) و ادای احترام به شهدا و مفاخر استان، عکاسان شرکت‌کننده در اردوی عکس با حضور در سطح شهر به ثبت تصاویری از آسیب‌های اجتماعی پرداختند .

افتتاحیه نمایشگاه عکس ساعت 15 در محل نگارخانه فرهنگسرای بانوان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاونین و مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل و جمعی از علاقه‌مندان و هنرمندان رشته سینما و عکاسی برگزار و پس از بازدید از نمایشگاه عکس، اکران فیلم‌های نهمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان اردبیل و هشتمین جشنواره استانی فیلم مهر آغاز شد .

این برنامه تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و بازدید از نمایشگاه عکس و اکران فیلم‌های کوتاه هر روز از ساعت 15 آغاز خواهد شد .

حضور در سالن نمایش فیلم و نمایشگاه عکس برای عموم علاقه‌مندان آزاد است .

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *