جستجو
انجمن سینمای جوانان استان اردبیل برگزار کرد؛

نمایشگاه گروهی عکس «کاروان عشق» دوشنبه 21 شهریور همزمان با گرامیداشت روز سینما به همت انجمن سینمای جوانان استان اردبیل در نگارخانه خطایی مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی استان اردبیل افتتاح شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نمایشگاه گروهی عکس «کاروان عشق» عصر دوشنبه 21 شهریورماه 1401، در نگارخانه خطایی مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی استان اردبیل به همت انجمن سینمای جوانان استان اردبیل افتتاح شد.

این مراسم باحضور عبدالله بحرالعلومی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و جمعی از پیشکسوتان، هنرمندان و علاقه‌مندان رشته عکاسی و سینما همراه بود و میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل در ابتدای آن با گرامیداشت روز ملی سینما درباره افتتاح این نمایشگاه عنوان کرد: بخش عکس در سال های گذشته در استان اردبیل مظلوم واقع شده است و اعتبار خاصی برای فعالیت‌ ها در این حوزه اختصاص نیافته بود، اما خوشبختانه با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، نهمین هفته فیلم وعکس و هشتمین جشنواره استانی فیلم مهر برنامه‌ریزی شده است و تلاش می‌کنیم که با حمایت مسئولان در نیمه دوم سال 1401، فعالیت عکاسی را در کنار فیلم‌سازی در سطح استان گسترده‌تر کنیم.

وی آثار رسیده به  نمایشگاه را بیش از ۱۱۰ قطعه عکس برشمرد و افزود: پس از بررسی آثار دریافت شده، ۳۶ عکس از آثار برتر عکاسان استان اردبیل انتخاب و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

موسوی با اشاره به افتخار های عکاسان استان در سطح ملی و بین‌المللی تصریح کرد: رشته عکاسی از رشته ‌های پرطرفدار و در عین حال جذاب برای جوانان است که با حمایت مسئولان از عکاسان جوان و نوجوان به راحتی می‌توانیم در این حوزه به موفقیت های متعددی دست پیدا کنیم.

تولید 6 فیلم کوتاه با حمایت 320 میلیون تومانی از فیلم‌ساز های جوان

موسوی در ادامه از تامین ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار حمایت از تولید فیلم کوتاه خبر داد و گفت: در چهارمین شورای پیچینگ انجمن سینمای جوانان اردبیل که مرداد 1401 برگزار شد، از بین 14 فیلمنامه و یک فیلم ثبت شده در پورتال تولید، 6 فیلمنامه و یک فیلم به شورای عالی تولید ارجاع شد که به‌زودی قرارداد فیلم‌نامه های مصوب منعقد و فیلم‌سازان تولید آثار خود را شروع می‌کنند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل همچنین از برگزاری پنجمین شورای پیچینگ در پاییز 1401 خبر داد و از فیلم‌سازان برای ثبت آثارشان در پورتال تولید دعوت کرد.

در ادامه عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و فعالیت عکاسان برای ثبت لحظه های ماندگار آیینی، اظهار کرد: در هنر عکاسی هنرمندان نام آشنایی را داریم که در عرصه ملی و بین‌المللی توانسته‌اند برای این استان افتخارآفرینی کنند، در این شرایط باید بگویم که در عرصه هنر و فعالیت‌های فرهنگی به رغم کمبود امکانات و منابع، باید از فعالان و هنرمندان بخواهیم که با فداکاری و ایثار سعی کنند تا موقعیت خاصی را برای پیشبرد اهداف فراهم کنند.

بحرالعلومی افزود: شالوده هنر عکاسی عشق و توجه به محیط پیرامونی است و آن هایی که به صورت حرفه‌ای در هنر عکاسی ورود کردند، قطعا با تولید آثار و عرضه آن می‌توانند بخش عظیمی از مشکلات و دغدغه‌ های مالی خود را رفع کنند.

وی با اشاره به وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از هنرمندان عرصه‌ های مختلف به ویژه عکاسان ادامه داد: 320 میلیون تومان برای تولید فیلم و حمایت از فیلم‌سازان اختصاص داده است و قطعاً این فعالیت‌ ها مورد پشتیبانی و همراهی بیشتر قرار می‌گیرد، تاکید ما بر این است که از ظرفیت هنر و هنرمندان برای تبیین آسیب‌ های اجتماعی استفاده کنیم و قطعا در رشته عکاسی نیز سعی می‌کنیم تا مردم را بیشتر با آسیب‌ های اجتماعی، دغدغه‌ها و نگرانی‌ ها در این زمینه آشنا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان با گرامیداشت روز ملی سینما از سینماگران به عنوان مروجان فرهنگ ایرانی و اسلامی یاد کرد و گفت: بعد از اتمام ماه صفر، بخش استانی ویژه برنامه مهر سینمای ایران با هدف تجلیل از سینماگران استان اردبیل برگزار می‌شود و سینماگران استان می‌توانند آثار و مستندات خود در بازه زمانی  شهریورماه ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۱ را به دبیرخانه این ویژه برنامه که محل آن انجمن سینمای جوانان استان اردبیل است، ارسال کنند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

عکاسانی که در نمایشگاه گروهی عکس «کاروان عشق» حضور دارند عبارتند از:

مرضیه بایرامی، پویا پاشایی‌پور، جاوید خدمتی، حسین ملکی، فردین تکرمیان، رضا زارع، بهرام خلیلی، امین تکرمیان، رامین صحرایی، محسن زارع، کامل روحی، فرهان بهپور، محمد دشتی، محبوب شکرزاده، سجاد دادپور، داور علایی، مهدی ویسانیان، نسرین نوایی، سعیدرضازاده، کامیار ابراهیمی، غلامرضا سرمدیان و سارا بیگ‌محمدی.

نمایشگاه گروهی عکس «کاروان عشق» روز دوشنبه 21 شهریور همزمان با گرامیداشت روز سینما در نگارخانه خطایی اردبیل افتتاح و تا 26 شهریور مصادف با اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و بازدید برای عموم علاقه‌مندان و شهروندان آزاد است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *