جستجو

فیلم‌سازان و عکاسان انجمن سینمای جوانان همدان با مدیرکل ارشاد این استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، علیرضا درویش‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در نشست صمیمی با فیلم‌سازان و عکاسان انجمن سینمای جوان همدان اظهار کرد: اگر گاهی اوقات در زمینه‌ فرهنگ و هنر حمایتی انجام نمی‌شود، به دلیل این است که نگرشی در این زمینه وجود ندارد. وقتی دیدگاه در مورد پدیده‌ای حاکم نباشد، رفتارها رفع تکلیفی و سطحی انجام خواهد شد. من مخالف این نگرش هستم و تلاش خواهم کرد تا شرایط فرهنگی و هنری استان بیش از گذشته ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه هنر مقوله ارباب- رعیتی نیست و به نگاه باز و نگرش وسیع نیاز دارد، خاطرنشان کرد: معتقدم پایه اصلی توسعه پایدار، فرهنگ و هنر است؛ رخوت در فرهنگ و هنر یعنی رخوت در اندیشه آدمی. برای مثال نمی‌توانی بگویی چشمه‌ای هست اما جوشش ندارد. چشمه‌ای که جریان نداشته باشد، چشمه نیست!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: آثار قابل توجهی در زمینه فیلم و عکس مورد حمایت قرار گرفته و با رایزنی با سازمان فرهنگ و ارتباطات، هنرمندان برای ارائه و فروش آثارشان به کشورهای خارجی اعزام می‌شوند.

درویش‌نژاد همچنین از انتشار کتاب عکس همدان خبر داد و گفت:   هر عکسی که در حوزه آیین‌ها، سنت‌ها و فرهنگ عامه وجود  دارد، باید با مدیریت سینمای جوان جمع‌آوری شود و با حمایت اداره ارشاد کتاب عکس همدان منتشر شود.

در ابتدای این نشست فیلم‌سازان و عکاسان دفتر ، مسائل و مشکلات را  با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درمیان گذاشتند . علیرضا درویش‌نژاد که مدت کوتاهی‌است سکان مدیریت فرهنگی استان را در دست گرفته،  اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای بسیار نزدیک برای بهبود شرایط و حمایت‌های مادی و معنوی از فیلم‌سازان و هنرمندان سینمای جوان اقداماتی اساسی صورت گیرد.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *