جستجو

سیدرضا میرکریمی که امسال دومین تجربه داوری در جشنواره فیلم کوتاه تهران را پشت سرگذاشت، حضور در این جشنواره به عنوان داور را تجربه لذت‌بخشی عنوان کرد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، سیدرضا میرکریمی داور بخش مسابقه ملی جشنواره سی و سوم کیفیت فیلم‌های این دوره را به لحاظ حرفه‌ای، مضمون و محتوا بالاتر از دوره قبلی‌ای که داور این جشنواره بوده است ارزیابی کرد و گفت: برخی از فیلم‌ها در جایگاه بالاتری نسبت به سایرین قرار داشتند و به جرأت می‌توان گفت این فیلم‌ها در کارگردانی، فیلمبرداری، بازیگری و… می‌توانند شاخصه‌ای برای سینمای بلند باشند و می‌توان به آن‌ها به عنوان الگو توجه کرد.

میرکریمی با اشاره به این نکته که در دو دوره گذشته کیفیت فیلم‌های مستند نسبت به سایر بخش‌ها ارجحیت داشت، عنوان کرد: متاسفانه امسال برخلاف پیشرفت سینمای مستند، در جشنواره فیلم کوتاه تهران شاهد فیلم‌های پرقدرتی از حوزه مستند نسبت فیلم‌های داستانی نبودیم. برعکس این اتفاق در بخش داستانی شاهد رشد بالایی نسبت به گذشته بودیم. بخش انیمیشن هم تفاوت زیادی با گذشته نداشت جز یکی دو کار که قدرتمند و قابل دفاع بودند.

داور بخش ملی جشنواره فیلم کوتاه، حضور طیف مختلف سنی در هیأت داوران را اتفاق مثبتی دانست و خاطرنشان کرد: این اتفاق کار داوری را پیچیده‌تر می‌کرد اما از آنجایی که اصرار داشتیم آرا براساس بحث اقناعی شکل بگیرد و به رأی گذاشته نشود بحث‌های خوبی شکل گرفت. همین بحث‌ها باعث شد که ما ۶ فیلم را دوبار ببینیم. از این جهت تصمیم خوبی بود. نتیجه کار و خروجی داوران نشان می‌دهد که این تصمیم قابل دفاعی است.

کارگردان فیلم «دختر» حضور برگزیده دوره قبل جشنواره در هیأت داوران را عرف جشنواره‌های جهانی عنوان کرد و افزود: من نیز امسال بنا دارم برگزیده دوره قبل جشنواره جهانی فیلم فجر را در ترکیب هیأت داوران قرار دهم؛ چراکه فکر می‌کنم این مسئله به تداوم نگاه و سلیقه جشنواره کمک می‌کند.

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر در توضیح یکسان شدن بازار فیلم جشنواره‍ای مختلف در جشنواره جهانی، عنوان کرد: از یک ماه پیش بخش بازار جشنواره جهانی فیلم فجر کار جمع‌آوری آثار کوتاه، مستند و انیمیشن که حاصل چند سال گذشته هستند را آغاز کرده است. درواقع قرار است بانک فیلم جامعی برای خریداران و مدیران فستیوال‌های خارجی فراهم شود تا بتوانند آثاری که از آن‌ها شنیدند و یا دوست دارند که نسبت به آن کسب اطلاع کنند در یک فضا مترکز ببینند. به عقیده من متمرکز کردن بازار در یک رویداد جهانی در جشنواره جهانی فیلم فجر کاملا به صرفه اقتصادی و همراه با بازده خواهد بود.

مراسم پایانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران امروز دوشنبه ۲۴ آبان ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *