جستجو

مهرداد اسکویی در نشست فوق العاده ای که در ساعت ۲۴ آخرین روز جشنواره برگزار شد به نمایش برخی از مهم ترین فیلم های مستند پرداخت.

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، اسکویی در ابتدای این نشست گفت: ما امشب می خواهیم چند فیلم مستند با هم ببینیم. این نشست طراحی شده است تا تلقی شما را کمی نسبت به فیلم مستند تغییر دهد.
او ادامه داد: از بزرگترین مشکلات بسیاری از ما این است که به سینما نمی اندیشیم. ما باید به سینما فکر کنیم و ببینیم چگونه می توانیم با طراحی هفت پلان درست فیلم بسازیم.
داور بخش بین الملل جشنواره گفت: متاسفانه هنرمندان ما فیلم زیاد نمی بینند. هر سینماگری باید از خود بپرسد که می خواهد چه جهانی را خلق کند و چه چیزی را به نقد بکشد. اینجا تلقی این است که کات های پیاپی و تند پشت سر هم سینما است. گاهی پلان ها را به دست تدوین گر می دهند تا او جهانی را شکل بدهد. در حالی که وظیفه کارگردان است که پیش از ساخت فیلم همه چیز را برای خودش طرح کند.
اسکویی در ادامه این نشست، برخی از مهم ترین فیلم های مستند اخیر جهان در جشنواره های معتبر را اکران کرد و سپس بعد از هر فیلم با حضور چند مخاطب بر روی صحنه گفت و گوهایی چندگانه درباره فیلم ها و چگونگی پرداختن به مسائل مستند مورد پرسش قرار گرفت.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *