جستجو

اسامی هیئت انتخاب و داوری بخش عکس دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مهران مهاجر، مسعود مرادسلیمی و بهنام صدیقی به ‌عنوان هیئت انتخاب و داوری بخش عکس دهمین جشنواره منطقه‌ای فرهنگ بومی فیلم و عکس ژیار معرفی شدند.

بیوگرافی اعضای این هیئت به شرح زیر است:

مهران مهاجر

متولد ۱۳۴۳، عکاس و عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او همچنین مترجم کتاب ­هایی در حوزه عکاسی، هنر و نقد ادبی است. کار عکاسی مهاجر نوعی تأمل در باب کنش عکاسی و منش نشانه­ شناختی آن است.

مهران مهاجر چندین نمایشگاه انفرادی در ایران برگزار کرده است: از جمله بین و لابین (۱۳۹۵)، حال گذشته(۱۳۹۳)، تهران بی تاریخ(۱۳۸۸) و عکس- روزنامه­ها(۱۳۷۹). وی در چندین نمایشگاه گروهی در خارج از کشور شرکت کرده است. از جمله ایران سال ۳۸، آرل(۲۰۱۷)، یادآوری آینده، لندن(۲۰۱۴)، ۱۶۵ سال عکاسی ایران، پاریس(۲۰۰۹) فاصله دور نزدیک، برلین(۲۰۰۴)، نگاه ایرانی، پاریس(۲۰۰۱).

از او دو کتاب عکس بین و لابین(۱۳۹۵) و تهران بی­گاه (۱۳۹۳) چاپ شده ­اند.

 

مسعود مرادسلیمی

متولد۱۳۴۲ محله چهارباغ سنندج، فارغ­ التحصیل کارشناسی عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران(۱۳۷۲) و کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر(۱۳۷۷) است.

مرادسلیمی قبل از ورود به دانشگاه در سال ۱۳۶۳ اولین تجربه ظهور فیلم و چاپ سیاه ­وسفید را در زیرزمین خانه پدری به دست آورد و با ادامه این فعالیت‌ها به دانشگاه راه پیدا کرد.

علاوه بر برپایی نمایشگاه­ های متعدد انفرادی، یک گالری دائمی به مجموعه عکس­ های او از آواره­ های کرد عراقی در سلیمانیه اختصاص یافته است.

روستاهای کردستان، معماری شهر سنندج، پرتره هنرمندان کرد، کوه آبیدر و مجموعه‌های شخصی مثل هویت از موضوعات مختلف مورد نظر عکاس بوده و کوه آبیدر سنندج اولین مجموعه ­ای است که به چاپ رسیده است.

 

بهنام صدیقی

دانش‌آموخته کارشناسی عکاسی در سال ۱۳۸۷ از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. او سابقه عکاسی مطبوعاتی، بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۶ را نیز دارد. از صدیقی دو کتاب با عنوان‌های «اکباتان، غرب تهران»(۱۳۸۸- نشر ماه ریز- تهران) و «یادآوری»(۱۳۹۳-نشر موتوبوکز- لندن) منشر شده است.

آخرین نمایشگاه‌های انفرادی صدیقی با عنوان‌های «تعطیلات» در گالری راه ابریشم تهران(۱۳۹۲) و «یادآوری» در گالریshowRoom لندن (۱۳۹۳) برگزار شده است. او از سال های ۱۳۸۸ به تدریس عکاسی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی هنری پرداخته است و هم اکنون به عنوان مدرس با مؤسسه‌های «عکاسی حرفه‌ای» و همچنین به عنوان دبیر عکس با مجله فرهنگی-هنری «آنگاه» همکاری می‌کند. صدیقی در سال ۱۳۹۲ برنده جایزه هنر معاصر ایران از بنیاد MOP شد و از آخرین فعالیت‌های حرفه‌ای او می‌توان به کیوریتوری نمایشگاهی با عنوان «این ما هستیم، نه آنها» با حضور بیست عکاس مستند ایرانی(مهرماه ۱۳۹۶- گالری آریانا-تهران) نام برد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *