جستجو

در هفته چهارم ازسری جدید پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده»، علاقه‌مندان به تماشای ۴ فیلم کوتاه ایرانی و یک فیلم کوتاه استرالیایی می‌نشینند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های کوتاه «وال‌ها»؛ بهنام عابدی، «کورسو» حامد اصلانی، «مثل یک پروانه روی یک قلب»؛ مریم خلیل‌زاده، «باران آهسته می‌بارد»؛ سعید نجاتی و  «هراس»؛ کریس جونز آثار منتخب پاتوق بیستم هستند که دوشنبه سیزدهم دی ماه در سالن شماره سه پردیس چارسو نمایش داده خواهند شد.

«وال‌ها» ساخته بهنام عابدی‌ست که او فیلمنامه‌اش را با مشارکت حامد حسینی سنگری به نگارش درآورده است. این فیلم به مدت ۲۱ دقیقه و به تهیه‌کنندگی مجید برزگر و انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر تهران ساخته شده است. در خلاصه فیلم آمده است «با پیدا شدن هفت جسد غرق شده در ساحل شهری کوچک، یک مأمور پلیس همراه یک سرباز به ساحل فرستاده می‌شوند؛ هم‌زمان با بیرون کشیدن اجساد از دریا، سرباز به چهره آشنایی در میان آن‌ها می‌رسد.»

«کورسو» به نویسندگی و کارگردانی حامد اصلانی و تهیه‌کنندگی بهنام سنایی به مدت ۱۵ دقیقه ساخته شده است. این فیلم داستان پسری روستایی است که برای نجات جان مادر حامله‌اش در منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی مجبور به انجام کاری می‌شود که مورد پسند عقاید مذهبی اهالی روستا نیست.

«مثل یک پروانه روی یک قلب» به نویسندگی و کارگردانی مریم خلیل‌زاده و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدت ۱۲ دقیقه ساخته شده است. در خلاصه فیلم آ مده است: «در افسانه‌ای آمده است اگر مردی با ساز جادویی خود هزار و یک دختر را به پروانه تبدیل کند، می‌تواند با بال‌های آن‌ها پرواز کند. مرد هزار دختر را به پروانه تبدیل می‌کند، اما عاشق هزارویکمین دختر می‌شود.»

«باران آهسته می‌بارد» به کارگردانی سعید نجاتی و نویسندگی علیرضا رواده و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر قم و شهرداری ازمیر ترکیه به مدت ۱۵ دقیقه ساخته شده است. این فیلم روایت دانش آموزان یک مدرسه است که سعی دارند به معلم خودشان کمک کنند.

«هراس» به کارگردانی و نویسندگی کریس جونز به مدت ۶ دقیقه ساخته شده و محصول کشور استرالیا است. در خلاصه فیلم آمده است: «با شروع یک روز به ظاهر معمولی، جک ناگهان با هجوم انبوهی از ترس‌ها و خاطراتش مواجه می‌شود.»

تمام تلاش و فعالیت انجمن سینمای جوانان ایران و برپاکنندگان این جمع ارتقا جایگاه فیلم کوتاه، آشنایی مخاطبان با فضای فیلم کوتاه به عنوان یک حوزه فیلمسازی حرفه‌ای و ارتباطی صمیمانه میان فیلمسازان و انجمن است که امید آن می‌رود تمامی این هدف به شکلی ایده‌آل محقق شود.

«سینما آینده» پاتوق فیلم کوتاه دوشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۸ الی ۲۰  در محل پردیس چارسو برگزار می‌شود و علاقه‌‎مندان می‌توانند به تماشای جدیدترین فیلم‌های کوتاه ایران و جهان بنشینند.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *