جستجو
مدیر دفتر کرج انجمن سینمای جوانان ایران:

 

مدیر دفتر کرج انجمن سینمای جوانان ایران با توجه به برگزاری آزمون جامع فیلم‌سازی این نهاد بعد از سه سال وقفه بیان کرد: ملاک در انجمن سینمای جوانان ایران کیفیت است نه کمیت و رکن آموزش باعث می‌شود از فیلتر مسیر آموزش بر کیفیت تاکید صورت بگیرد.

 

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از پانا، محمدحسین عابدی مدیر دفتر کرج انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به وضعیت آموزشی در این دفتر بیان کرد: دفتر کرج در این سال‌ها دوره‌های انجمن فیلم‌سازی انجمن را برگزار کرده است؛ چه دوره‌های هفت ماهه و چه سه ماهه که در دوران کرونا به عنوان دوره‌های فیلم‌سازی تعاملی پیش رفت. هر ساله دو دوره فیلم‌سازی تعاملی سه ماهه و یک دوره هفت‌ماهه حضوری را پیش برده‌ایم. همچنین در پاییز ۱۴۰۱ همزمان با همه دفاتر سراسر کشور آزمون فیلم‌سازی را برگزار کرده و دوره هفت ماهه فیلم‌سازی را بعد از برگزاری آزمون آغاز خواهیم کرد.
وی افزود: از سال ۶۴ به بعد بالغ بر ۱۰ هزار هنرجو در دفتر کرج انجمن سینمای جوانان ایران دوره دیده‌اند. با توجه به اینکه این دفتر جزو دفاتر ویژه محسوب می‌شود، خود می‌تواند در سطح کیفی نیز تولیدات خود را داشته باشد.
عابدی در پاسخ به اینکه راه‌اندازی دوباره آزمون فیلم‌سازی و برگزاری دوره‌های جامع چه تاثیری بر روند غربالگری نیروهای مستعد و جوان دارد، عنوان کرد: این غربالگری در خصوص علاقه‌مندانی صورت می‌گیرد که می‌خواهند فیلم‌ساز شوند. این کار باعث می‌شود جوانان علاقه‌مند با چالش‌های مسیر فیلم‌سازی آشنا شود و از تصور رویاگونه‌ای که بعضا قبل از آن داشته‌اند، فاصله بگیرند. فیلم‌سازی به جز علاقه، به آشنایی با جزییات و مسائل و مشکلات این مسیر هم نیاز دارد. ضمن این که وقتی انجمن یک بودجه حمایتی برای پرورش جوانان در زمینه فیلمسازی دارد، لازم است کسانی منتخب شوند که استعداد و انگیزه لازم برای گذراندن این دوره‌های حرفه‌ای را داشته باشند. برگزاری آزمون فیلم‌سازی باعث می‌شود هنرجویان از ابتدا منتخب شوند و کسانی در کلاس‌ها شرکت کنند که بعد از مدتی خشته نشوند. این دوره‌ها خود در حکم مقدمه‌ و مشاوره‌ای خلاقانه و هنری است که در روشن‌سازی ذهن هنرجوی علاقه‌مند به فیلم‌سازی درباره این هنر تاثیر دارد. ملاک سینمای جوانان ایران کیفیت است نه کمیت و رکن آموزش باعث می‌شود از فیلتر مسیر آموزشی تاکیدی بر کیفیت هم صورت بگیرد.
مدیر دفتر کرج انجمن سینمای جوانان ایران درباره تاثیر برگزاری آزمون فیلم‌سازی در تحقق عدالت فرهنگی مورد تاکید در سند تحول پنج ساله انجمن سینمای جوانان ایران توضیح داد: برگزاری آزمون جامع فیلم‌سازی در ایجاد عدالت فرهنگی و در نظر گرفتن سهم یکسان برای فیلم‌سازی همگان تاثیر زیادی دارد زیرا کسانی انتخاب و وارد مرحله آموزش می‌شوند که صلاحیت و استعداد رسیدن به موقعیت آموزش و توانمندی لازم برای تولید فیلم را دارا باشند.
عابدی عنوان کرد: نمود چنین آزمونی که در دفتر کرج ما خروجی‌اش را پیش از این دیده‌ایم، فیلتری برای شناسایی افراد مستعد و خلاق ایجاد می‌کند تا جدا از بحث آموزشی، تولیدات درخوری حتی در اولین فیلم بعضی از این هنرجویان شاهد باشیم. چنانچه فیلم اول بسیاری از آن‌ها حتی ورودی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را دریافت کرده است و این نشان دهنده تاثیرگذاری آموزش انجمن سینمای جوانان ایران و ادامه ارتباط مستمر و حمایت انجمن از هنرجویان بوده است تا فیلم‌ها بتواند در بزرگترین جشنواره فیلم کوتاه خاورمیانه یعنی جشنواره تهران دیده شود و نمونه‌اش را در این سال‌ها بسیار سراغ داشته‌ایم. از نمونه‌های خوب امید شمس است که از هنرجویان فیلمسازی استان البرز و دفتر کرج بود و حالا اثری موفق مثل فیلم «ملاقات خصوصی» را ساخته است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *