مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ضمن بازدید از خانه جشنواره گفت: «سینما حقیقت» مهمترین تریبون سینمای مستند کشور است و بسیاری از فیلمسازان مطرح امروز در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته‌اند.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در حاشیه اولین روز برگزاری شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» ضمن بازدید از بخش‌های مختلف جشنواره «سینماحقیقت» در پردیس سینمایی ملت درباره تاثیر این رویداد سینمایی در سینمای مستند ایران گفت: جشنواره سینماحقیقت نیازی به توصیف من ندارد و خیلی معتبرتر و بزرگ‌تر از این حرف‌هاست. این جشنواره حتما و بدون شک مهمترین تریبون سینمای مستند کشور ماست.
وی افزود: در واقع در اهمیت این رویداد همین بس که یکی از زنده‌ترین جریان‌های سینمایی ما در فیلم‌هایی خلاصه می‌شود که از فضای مستند الهام گرفته شده‌اند. به طوری که هر سال شاهد فیلم‌های بسیار مهمی هستیم که از تاریخ شفاهی و برگرفته از واقعیت هستند و حتما می‌شود رگ و ریشه سینمای مستند را در آنها پیدا کرد. از همین جهت فکر می‌کنم جشنواره حقیقت حتما به گردن سینمای مستند ما خیلی حق دارد.

انکار تاثیرگذاری جشنواره‌ها، ناعادلانه است

آذرپندار در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: گاهی اوقات ما نسبت به جشنواره‌هایمان بی‌انصاف می‌شویم و اثر آنها را انکار می‌کنیم. در صورتی که کافیست تنها نگاهی به مستندسازهای مهم کنیم و این بخش که کدام یک از آنها از بعد جشنواره حقیقت مهم شده‌اند را بررسی کنیم. بنابراین این موضوع که جشنواره سینماحقیقت حتما معرف بسیاری از مستندسازهای مهم این کشور است، قابل انکار نیست.
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران همچنین درباره حمایت و ماموریت انجمن سینماگران جوان از مستندسازهای مستعد و جوان، گفت: باتوجه به حضور جدی‌تر انجمن در فضای شهرستان‌ها، ما ماموریت خودمان را این می‌دانیم که در این فضا معرف استعدادهای شهرستانی به فضای مستندسازی کشور باشیم. فکر می‌کنم همین امسال هم 3 یا 4 کار از تولیدات انجمن در بخش‌های مختلف جشنواره حقیقت حضور دارند.
وی با تاکید بر مغفول ماندن رسالت انجمن سینمای جوانان ایران در حوزه مستند کوتاه توضیح داد: حوزه مستند کوتاه معمولا در هدف‌گیری‌ها کمتر پیگیری می‌شود و اکثرا نیم‌نگاهی به مستندهای بلند و نیمه بلند دارند، ولی ماموریت تخصصی انجمن سینمای جوانان ایران است در مستند کوتاه بوده که در جهت تقویت آن هم هستیم.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از 20 آذرماه آغاز شده و تا 25 آذرماه ادامه دارد.