جستجو

در ایام نخستین سالگرد فاجعه منا، فیلم مستند «تنگی نفس» ساخته فرود عوض‌پور به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ارائه شد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در خلاصه موضوع این فیلم مستند آمده است: «بیست و پنج زن به همراه همسران خود، از شهرستان قائمشهر به زیارت خانه خدا می‌روند که در فاجعه منا شوهرانشان شهید می‌شوند و آنان به تنهایی به وطن باز می‌گردند…»
در پروژه‌ی مستند ۴۵ دقیقه‌ای «تنگی نفس» که محصول انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به تهیه‌کنندگی عباس عمرانی است، احمد جعفری‌چمازکتی (پژوهشگر)، وحید بیوته و محمود مهدیخانی (تصویربردار)، محسن عوض‌پور (صدابردار) و کسری رضایی (تدوینگر و صداگذار) به همکاری با «فرود عوض‌پور» پرداخته‌اند.
این مستندساز باتجربه‌ی اهل لرستان، فیلم «صحرای سینا» را نیز به دبیرخانه دهمین جشنواره سینماحقیقت ارسال کرده است. این فیلم درباره‌ی یک سرباز مصری به نام سلیمان‌خاطر است که هنگام نگهبانی در جنوب صحرای سینا، چند اسرائیلی را به قتل می‌رساند و این شروع ماجرای عجیب محاکمه‌ی او می‌شود.
عوامل تولید مستند ۲۷ دقیقه‌ای «صحرای سینا» عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: فرود عوض‌پور؛ تصویربردار و صدابردار: محسن عوض‌پور؛ صداگذار: کسری رضایی؛ تدوینگر: نازنین مفخم؛ نویسنده گفتار متن: علی شبان؛ گوینده: داود نماینده؛ مدیر تولید: جمشید رحیمی؛ تهیه‌کننده: پژمان لشکری‌پور
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *