نوید نامی مطرح کرد:
«مریضخانه مرکزی» در لوکیشن مستند «خانه سیاه است» تولید شد
نوید نامی کارگردان فیلم کوتاه «مریضخانه مرکزی» به بهانه حضور این فیلم در چهلویکمین فیلم فجر درباره آخرین ساخته خود و برادرش وحید نامی توضیح داد.
به گزارش روابطعمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از روزنامه صبا، نوید نامی فارغالتحصیل رشته نقاشی از دانشگاه سوره در مقطع کارشناسی ارشد است. وی علاوه بر فعالیت در زمینه هنرهای تجسمی، کارگردانی دو فیلم کوتاه به نامهای «سرسام» و «مریضخانه مرکزی» را به صورت مشترک با برادر خود وحید نامی در کارنامه خود دارد.
به بهانه حضور فیلم کوتاه «مریضخانه مرکزی» در چهلویکمین جشنواره فیلم فجر، خبرنگار صبا با این کارگردان به گفتگو نشسته است.
چه مدت زمان صرف نگارش فیلمنامه شد و چندبار مورد بازنویسی قرار گرفت؟
نگارش فیلمنامه حدوداً یک هفته زمان برد و دو بار هم مورد بازنویسی قرار گرفت.
دکوپاژ اثر را قبل از فیلمبرداری انجام داده بودید و یا به شکل دکوپاژ سر صحنه عمل کردهاید؟
ما همیشه این طور کار میکنیم که قبل از فیلمبرداری تماماً دکوپاژ را انجام میدهیم و با دکوپاژ کامل سر صحنه حاضر میشویم. معمولاً هم، نودونه درصد کار هم با همان دکوپاژها انجام میشود.
اثر چند لوکیشن دارد و در کدام شهرها فیلمبرداری شده است؟
بیمارستان باباغی تبریز، که زمان بیماری جذام تنها بیمارستان مربوط به این بیماری بوده است، تنها لوکیشن ما بوده است. همان لوکیشنی است که خانم فروغ فرخزاد فیلم «خانه سیاه است» را در آن ساخته بودند.
اثر چندمین کار مشترک شما و برادرتان بوده است؟
این سومین کار مشترک من و برادرم بود. ایشان چند کار هم به تنهایی کارگردانی کرده و ساختهاند.
برای فیلمبرداری از چه نوع دوربینی استفاده کردید و دلیل انتخابتان چه بود؟
سعی کردیم برای این فیلم سراغ دوربینهای جدید مثل الکسا نرویم. بافت تصویری میخواستیم که دوربینهای قدیمیتر بیشتر به ما کمک میکردند؛ به همین دلیل دوربین سونی اف اس7 را انتخاب کردیم.
در اثر از بازیگران بومی استفاده کردهاید؟
بله. غیر از آقای دریادل که از خوی آمده بودند، تقریباً تمام بازیگران کار هم استانی خودمان بودند.
جلسات فیلمبرداری تان طبق برنامهریزی صورت گرفته انجام شد؟
ما نه روز برنامهریزی کرده بودیم، اما کار در ده روز به پایان رسید.
اثر شما در چه ژانری قرار میگیرد؟
کمدی سیاه.