جستجو

سیدصادق موسوی، تعریف شدن بخش فیلم‌های ۹۰ ثانیه‌ای را در جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن با توجه به سرعت تندی که در دنیای مجازی امروز وجود دارد، نیاز مبرم خواند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان در گفت وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن، رویکرد مسئولان جشنواره در تقدیر از زنده‌یاد مرتضی احمدی که سهم بزرگی را در گسترش فرهنگ فولکلور ایران داشت، ارزشمند دانست و گفت: به نظرم توجه به پیشکسوتان، توجه به تاریخ معاصر کشور است؛ میراث فرهنگی حتماً نباید برای گذشته باشد بلکه بسیاری از آثار و هنرمندان معاصر که در کنار ما هستند را باید هر چه بهتر شناخت و آن‌ها را ارج نهاد.

وی تعریف شدن بخش فیلم‌های ۹۰ ثانیه‌ای را با توجه به سرعت تندی که در دنیای مجازی امروز ما را فرا گرفته است، نشان از هوشمندی برگزارکنندگان آن عنوان کرد و بیان داشت: تقریباً بیشتر مردم ساعات زیادی از عمر خود را در دنیای دیجیتال صرف می‌کنند و در زندگی امروزه ما نقش زمان بسیار معنا پیدا کرده است. به همین خاطر جشنواره‌ها هم از این قاعده نباید مستثنی باشند. جشنواره فیلم و عکس راه آهن می‌تواند با بهره‌گیری درست از ظرفیت‌های مجازی و انتشار فیلم‌های خود در شبکه‌های اجتماعی در میان فیلم‌سازان هر چه بهتر دیده شود.

موسوی با اشاره به نقش و جایگاه مردم و هنرمندان در برگزاری جشنواره‌‌ها تصریح کرد: نقشه راه و ترسیم افق‌هایی که از یک جشنواره می‌خواهیم، نیاز مبرم برای ادامه مسیر است. چه بسا بسیاری ازجشنواره‌هایی آمدند، ولی چون برنامه نداشتند به سرعت حذف شدند. بنابراین برای رسیدن به یک جایگاه و برجسته شدن، بیش از هر چیز نیازمند برنامه‌ریزی منظم هستیم و این را باید در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، تجمیع جشنواره‌های متفرقه را در جشنواره‌های معتبر راهی برای مؤثر دانستن آن‌ها خواند و اظهار داشت: در طول سال ارگان‌های مختلفی هستند که بودجه‌های بسیاری را برای اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی خرج می‌کنند ولی آن‌طور که باید خروجی چندانی ندارند. حال اگر این جوایز و اطلاع‌رسانی را در قالب ایجاد بخشی در جشنواره‌های بزرگ که مخاطبان خاص خود را دارند انجام دهیم، نه تنها هزینه‌ها کاهش می‌یابد بلکه جشنواره هم بسیارخوب دیده می‌شود.

 

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *