جستجو

کارگردان فیلم «ارتش پنهان»، جشنواره فیلم کوتاه تهران را رویداد مهمی برای اکران فیلم‌های کوتاه در فضایی حرفه‌ای دانست.

 

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ستاد خبری، کارگردان فیلم کوتاه  «نیوزیف»این رویداد را در عرصه فیلم کوتاه یکی از مهم‌ترین رخدادها خواند و در این باره گفت: به نظر من جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از مهم‌ترین رویدادهای این حوزه از هنر است که سابقه قابل تأملی نیز در این عرصه دارد.

او افزود: برگزاری سی و پنجمین دوره این جشنواره بیانگر سابقه قابل توجه این رویداد و فعالیت‌هایی است که در این حوزه داشته است. در واقع جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از معدود رویدادهایی است که امکان اکران فیلم کوتاه را به شکل گسترده فراهم کرده است.

کارگردان فیلم «رتش پنهان» بر اهمیت اکران فیلم‌های کوتاه تأکید کرد و گفت: معمولاً در اغلب جشنواره‌ها امکان اکران محدود فیلم‌های کوتاه فراهم می‌شود در حالی که جشنواره فیلم کوتاه تهران، طیف گسترده‌تری از مخاطبان را شامل می‌شود و امکان تماشا و تحلیل آثار را در فضایی حرفه‌ای فراهم می‌کند که بسیار قابل تأمل است.

اسماعیلی، ثبات دبیر جشنواره را یکی از مهم‌ترین موارد در راستای افزایش کیفیت این رویداد خواند و بیان کرد: تغییر دبیران در هر دوره از جشنواره سبب می‌شود که روند اجرایی این رویداد نیز دستخوش تغییراتی شود که در نهایت باعث افت جشنواره می‌شود.

او ادامه داد: درست است که تغییر دبیران، به ساز و کار جشنواره و نگاه دولتی مربوط است اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که تغییر دبیران طی دوره‌های مختلف، سبب شده که رفتارهای سلیقه‌ای و به دنبال آن تغییراتی را در روند اجرایی شاهد باشیم.

کارگردان فیلم «عملیات ۷۴۷» تأکید کرد: شاید به ظاهر تغییرات جزئی در تصمیم‌گیری‌های جشنواره که به واسطه تغییر دبیران رخ می‌دهد، چندان مهم نباشند اما باید بدانیم که این نوع رفتارها سبب می‌شود که با خلق و خویی تازه در روند جشنواره رو به رو شویم و فیلم‌سازان تکلیف خود را به درستی ندانند.

اسماعیلی بیان کرد: احساس می‌کنم که با گذشت هر دوره برخوردها سازمان‌دهی‌تر می‌شود. این روند رو به رشد با حضور هنرمندان و فعالان فیلم کوتاه، به بدنه اجرایی جشنواره بیشتر احساس می‌شود زیرا این افراد قطعاً با حوزه فیلم کوتاه به خوبی آشنایی دارند و همین نیز سبب شده که شاهد برنامه‌های بهتری در جشنواره باشیم.

او جشنواره فیلم کوتاه تهران را رویدادی مهم در سطح خاورمیانه خواند و گفت: متأسفانه محدودیت‌های اکران فیلم‌های بین‌المللی که عموماً ریشه‌های اجتماعی و فرهنگی در کشور دارند، سبب می‌شود که به وجهه بین‌المللی جشنواره لطمه وارد شود اما با این وجود من معتقدم که جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح خاورمیانه است که سبب می‌شود در سطح رویدادهای قابل تأمل و تأثیرگذار فیلم کوتاه به شمار آید.

این کارگردان فیلم کوتاه بر لزوم استمرار جشنواره تأکید کرد و افزود: استمرار جشنواره فیلم کوتاه اتفاق بسیار خوبی است اما باید در این استمرار ثبات دبیران را مدنظر قرار دهیم کما اینکه جشنواره‌های بین‌المللی چون: کن و برلین نیز سال‌هاست که دبیران ثابتی دارند و یک زیبایی شناختی مشخص را در تکرار هر دوره دنبال می‌کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: دیده شدن آثار هنرمندان جوان در جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز بسیار خوب است و جای خرسندی دارد اما باید در این روند بر کیفیت آثار تأکید داشته باشیم. البته باید بگویم که به نظر من طی سال‌های اخیر فیلم کوتاه ایران رشد قابل توجهی یافته که به واسطه آن می‌تواند در سطح بین‌المللی نیز مطرح شود.

بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۳ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.

فراخوان این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره www.tisff.ir  و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان www.iycs.ir  قابل دسترسی است.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *