جستجو

محمد شیروانی، مهمان ویژه و کارشناس هفتمین جلسه از ششمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، «سینما آینده» خواهد بود.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، محمد شیروانی فیلمنامه‌نویس، مستندساز و کارگردان سینما، مهمان ویژه هفتیمن جلسه از ششمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، «سینما آینده» است. این برنامه روز دوشنبه اول مرداد ماه با نمایش سه فیلم کوتاه داستانی و دو انیمیشن توسط انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری انجمن فیلم کوتاه ایران در محل سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

محمد شیروانی فیلمنامه‌نویس، مستندساز و کارگردان سینماست که از تولیدات کوتاه  او می‌توان به «دایره»، «کاندیدا»، «کادو»، «گیلاس‌هایی که کمپوت شدند»، «کنسرو ایرانی»، «شهر آرام»، «خیام»، «در پوست خود نمی‎گنجیم» و «رضایت» اشاره کرد. مستندهای «رئیس جمهور میر قنبر»، «لیلی کجاست»، «۴۴۴ روز»، «هفت فیلمساز زن نابینا»، «دستور آشپزی»، «۰۲۱» و «تلسکوپ» از تولیدات مستند این فیلم‌ساز است و دو فیلم سینمایی «ناف» و «لرزاننده چربی» نیز از فیلم‌‌های سینمایی است که شیروانی ساخته است. او که همواره سعی کرده تا جریان سینمای آلترناتیو ایرانی را با همکاری دیگر فیلم‌سازان جوان زنده نگه دارد، آثارش تاکنون در بیش از ۵۰۰ رویداد بین‌المللی از جمله؛ کن، برلین، رتردام، ساندنس، لوکارنو، تورنتو، ترایبکا، بوسان و … به نمایش درآمده و برنده جوایزی شده است. فیلم سینمایی «لرزاننده چربی» به عنوان آخرین ساخته این فیلم‌ساز در سال ۲۰۱۳ برنده ببر طلای بهترین فیلم جشنواره روتردام  هلند شده است.

در هفتمین جلسه از ششمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، فیلم‌ داستانی «شب چره» به کارگردانی مهدی محمدنژادیان، انیمیشن «ایکی» به کارگردانی پرستو کاردگر، فیلم داستانی «کافه کا» به کارگردانی محمدهادی امینی از تبریز، انیمیشن «داش آکل» به کارگردانی هاجر مهرانی و فیلم داستانی «شیر» به کارگردانی داریا ولاسوا از روسیه به نمایش درخواهندآمد.

پاتوق فیلم کوتاه دوشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۸ در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی: تهران، خیابان خالداسلامبولی (وزرا)، نبش خیابان چهارم برگزار می‌‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد و رایگان است.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *