جستجو

محمدعلی نجفی سینماگر پیشکسوت و رئیس هیئت مدیره خانه سینما معتقد است پیوستن جشنواره فیلم کوتاه تهران به جمع رویدادهای مورد تأیید اسکار انگیزه‌بخش تولید آثاری فاخر برای جوانان فیلم‌ساز است و لزوم تدوین برنامه‌ای منسجم و راهبردی برای این رویداد بیش از پیش اهمیت دارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، محمدعلی نجفی نویسنده و کارگردان و رئیس هیئت مدیره خانه سینما ضمن تبریک راهیابی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به جمع جشنواره‌های مورد تأیید اسکار بیان کرد: این اتفاق جای خوشحالی و تبریک دارد. در سینمای ایران که دانش، استعدادهای جوان و هنر معنا و وجود دارد، داشتن و ایجاد کمی انگیزه نظیر همین اتفاق کافی است شاهد تولید آثاری فاخر باشیم.

نجفی با بیان اینکه منتخب شدن جشنواره فیلم کوتاه برای فهرست جشنواره‌های واجد شرایط آکادمی اسکار انگیزه جوانان فیلم‌ساز را برای تولید فیلم کوتاه و حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مضاعف می‌کند، ادامه داد: وقتی که توجه بیشتری به سینما به‌ویژه از سوی رویدادهای بین‌المللی به سینمای ایران می‌شود انگیزه فیلم‌سازان جوان بیشتر شده و بر کیفیت کارشان تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی با اشاره به بایدها و نبایدها در نحوه برگزاری جشنواره برای حفظ موقعیت پیش آمده، گفت: نحوه برگزاری جشنواره به مدیریت و دبیری آن از دوره سی و هشتم به بعد بستگی دارد که به نظرم لازم است شورایی تشکیل شده و با مطالعه و تجربه‌ای که از فرآیند برگزاری و خروجی دیگر جشنواره‌ها وجود دارد، برنامه‌ای راهبردی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره ارائه شود و همه چیز مدون باشد.

نجفی گفت: اواخر سال ۹۹ در چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به عنوان داور حضور داشتم و از شور شوق بسیاری که بین جوانان و شرکت‌کنندگان آن جشنواره و اهالی فیلم کوتاه بود، به وجد آمدم. به نظر من هر اتفاق مثبتی در شکوفایی استعدادهای سینما و استمرار و کیفیت جشنواره‌ها تاثیرگذار است و انگیزه ایجاد می‌کند. پیوستن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به فهرست جشنواره‌های مورد تایید اسکار قطعا به غنی‌تر شدن این رویداد در ادامه کمک خواهد کرد.

کارگردان «سربداران» با اشاره به ضرورت حفظ موقعیت و اعتبار جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: به جوانان فیلم‌ساز پیشنهاد می‌دهم در این شرایط و با وجود همه سختی‌ها همچنان امیدوار باشند و در مسیر خود حرکت کنند. زندگی با امید و حرکت ادامه دارد. همچنین به آن‌ها پیشنهاد می‌دهم ضمن پرداختن به موضوعات واقعی و مطالعه درباره آن‌ها، تخیل ذهن خود را آزاد کنند تا خلاقیت‌شان شکوفا شود و همزمان بر تجربه خود بیافزایند.

گفتنی است جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در دستاوردی مهم از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ به جمع ۱۲۷ جشنواره مورد تأیید آکادمی اسکار راه یافته است.

 

…………………………………….

عکس: محمدحسین واحدی نژاد

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *