جستجو

کارگردان و تهیه‌کننده سینما معتقد است که «اسکارکوالیفاید»شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از دوره سی و هشتم به بعد علاوه بر افزایش اعتبار سینمای ایران، باعث رونق‌بخشی به چرخه اقتصادی و تجاری فیلم کوتاه نیز می‌شود.

 

به‌گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از ایرنا، محمدرضا مصباح اظهارکرد: این دستاورد، اتفاقی بزرگ و مبارک برای سینمای ایران به حساب می‌آید که برای همه افراد فعال در این حوزه انگیزه‌بخش و حاصل خدمات «انجمن سینمای جوانان ایران» به فیلم کوتاه است. تایید شدن یک جشنواره ایرانی از سوی آکادمی اسکار بی‌شک بر افزایش اعتبار و جایگاه سینمای ایران موثر خواهد بود. ضمن این که در بحث‌های اقتصادی و تجاری نیز کمک‌های بسیاری به بدنه سینما خواهد کرد و به تبع آن آثارمان بازگشت مالی خوبی خواهند داشت.
مصباح گفت: در چنین شرایطی پخش‌کنندگان بین‌المللی و معتبر پای کار می‌آیند و بیشتر از گذشته به سینمای ایران توجه خواهند کرد. سینمای ایران و فیلم کوتاه در مباحث محتوایی از مختصات ویژه خود برخوردار هستند اما در بحث تکنیکال به هنگام ساخت آثار کوتاه لازم است که بیش از پیش از فنون روز دنیا بهره گرفته و موفق‌تر عمل کنیم.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی پوست گفت: اکنون که سطح برگزاری و اعتبار جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ارتقای بیشتری یافته و نگاه‌ جهانی بیش از پیش به سمت این فستیوال معطوف شده است، بدون شک رویکرد جشنواره نیز تغییر خواهد کرد و این تفاوت نگاه به خصوص در بخش داوری به چشم خواهد آمد. زیرا داوران از این پس باید با نگاه جهان‌شمول تری دست به قضاوت آثار و انتخاب فیلم‌های برتر بزنند.

او درباره وضعیت کیفی این روزهای سینمای کوتاه گفت: منشا ارزیابی ما باید اتفاقاتی باشد که در این حوزه رخ  داده است. وقتی به مقوله فیلم کوتاه ایرانی و فیلمسازان آن توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بسیاری از سینماگران خوب و موفق این روزهایمان از سینمای کوتاه معرفی شده‌اند. ضمن این که در جشنواره‌های مختلف و با اعتبار جهانی بارها دیده‌ایم که آثار ایرانی هم‌تراز با دیگر آثار جهانی رقابت کرده و موفق شده و می‌شوند.
کارگردان فیلم کوتاه کوچه درپایان گفت: برگزاری جشنواره در دوران شیوع ویروس «کرونا» بیانگر رشادت و جسارت برگزارکنندگان جشنواره بود. به نظرم برگزار نکردن جشنواره‌ها راهکار درستی نیست و نباید تقویم سینمایی ایران را برهم زد.

سی وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *