جستجو
در آباده برپا شد؛

انجمن سینمای جوانان اباده با همکاری مرکز آباده شناسی، خوانش مجموعه عکس «بعد از واقعه» را  در قالب مجلس پرده‌خوانی استاد علی‌اصغر اسپرهم برگزار کرد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در هشتمین روز محرم ۱۴۴۴ مصادف با پانزدهم مردادماه ۱۴۰۱ ، برپایی مجلس پرده‌خوانی استاد علی‌اصغر اسپرهم با تلفیق خوانش مجموعه عکس «بعد از واقعه» و پرده‌ سنتی عاشورا، به همت انجمن سینمای جوانان آباده و مرکز آباده‌شناسی و  با هدف تبیین حقانیت سیدالشهدا و یارانش و احیای سنت پرده‌خوانی در عمارت کلاه‌فرنگی پس از گذشت بیش از بیست سال محقق شد.

در این مراسم با حضور فرماندار آباده میثم خداداد، شهردار آباده مهدی شاکر و معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش قاسم خلیفه و در حضور جمع کثیری از عزاداران حسینی از علی‌اصغر اسپرهم به‌عنوان تنها پرده‌خوان منطقه‌ شمال فارس تجلیل شد.

مجموعه عکس «بعد از واقعه» از سال ۹۵ تا کنون توسط غلامرضا حیدرپناه عکاس و مدرس عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آباده با تکنیکی نوین و منحصر بفرد و هم‌راستا با سنت پرده‌خوانی تولید شده و به گفته‌ استاد اسپرهم می‌تواند گامی موثر در زنده‌داشت این یادگار دیرین دینداری مردمان این سرزمین و حفظ حرمت سوگ سید و سالار شهیدان، حسین‌بن‌علی علیه‌السلام باشد.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *