جستجو

بیژن میرباقری نویسنده و کارگردان سینما معتقد است که فیلم کوتاه در شرایط بحران کرونا نسبت به حوزه‌‌های دیگر کمتر آسیب دید و توانست مخاطبان خود را حفظ کند.

به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از خبرگزارس فارس، بیژن میرباقری کارگردان سینما با اشاره به جایگاه فیلم کوتاه در سینما و اهمیت توجه به آن به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: در چند ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط مساعد نبوده و نیست اما نمی‌گویم که فیلم کوتاه آسیب دیده است. زیرا جشنواره‌ها دستاورد و فرایند مالی برای فیلم کوتاه نداشته‌اند و محل ارایه آثار کوتاه همیشه تلویزیون، جشنواره‌های خارجی و اکران‌های محدود و دانشگاهی بوده است. بنابراین فیلم کوتاه توانسته تا حدی از این آسیب دور باشد.

وی افزود: از سویی سینمای بلند و بدنه صدمه دیده و دامنه این صدمات به سال آینده هم خواهد کشید. با این حال فیلم کوتاه می‌تواند خودنمایی کرده و مخاطب خود را همچنان حفظ کند.

میرباقری با اشاره به سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی که از ۷ تا ۱۳ آبان برگزار می‌شود، ادامه داد: به نظرم مدیریت سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران می‌تواند از وضعیت این دوران برای ورود به عرصه ارایه آثار در حوزه آنلاین استفاده کند. این نکته می‌تواند مهمترین دستاورد این دوره از جشنواره باشد و آن را در ابعاد بزرگ‌تری از یک یا دو سینما مطرح کند. به نظرم اگر جشنواره به صورت آنلاین برگزار شود، فیلم‌های کوتاه می‌توانند در دسترس همه قرار بگیرند.

این کارگردان با اشاره به درخشش و موفقیت‌های بین‌المللی فیلم‌های کوتاه ایرانی توضیح داد: از زمانی که برای ساخت فیلم‌ها، موسسات دولتی به طور صد درصد سرمایه‌گذاری می‌کردند تا امروز که تقریبا ۸۰ درصد فیلم‌ها در بخش خصوصی ساخته می‌شوند، فیلم کوتاه ایرانی همیشه بیشترین جوایز را در جشنواره‌های خارجی به خود اختصاص داده است. همچنین بزرگترین دستاورد فیلم کوتاه این است که باعث شده حدود ۷۰ درصد از تولیدات در بخش خصوصی تهیه شود‌.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *