جستجو

فیلم کوتاه «سکوت» که در لیست اولیه اسکار فیلم کوتاه قرار گرفته است در بخش مسابقه بین الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، فیلم کوتاه «سکوت» به کارگردانی مشترک علی عسگری و فرنوش صمدی که جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره همپتون امریکا را کسب کرده است در بخش مسابقه بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد.

جشنواره فیلم همپتون که جزو جشنواره های انتخابی اسکار در بخش فیلم کوتاه است هر ساله برنده بهترین فیلم کوتاه خود را به لیست اولیه اسکار معرفی می کند و در سال های گذشته برندگانش موفق به کسب اسکار فیلم کوتاه نیز شده اند.

«سکوت» پیش از این در بخش مسابقه جشنواره کن و لندن و چندین جشنواره معتبر دیگر حضور داشته و همچنین برنده جوایزی از جمله بهترین کارگردانی جشن خانه سینما شده و شانس زیادی برای قرار گرفتن در جمع ۵ فیلم نهایی اسکار دارد.

این فیلم که از کشور ایتالیا متقاضی حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران شده است در بین فیلم های راه یافته به بخش مسابقه بین الملل این جشنواره قرار دارد. ۷۱ فیلم از ۳۴ کشور برای بخش مسابقه بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران پذیرفته شده اند.

این فیلم که به زبان های کردی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده داستان دختری به نام فاطیما است که باید خبری که از دکتر شنیده برای مادرش ترجمه کند ولی او به جای این کار سکوت اختیار می کند. ولنتینا کارنلوتی و فاطیما الاکس  بازیگران فیلم کوتاه «سکوت» هستند.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان به دبیری فرید فرخنده کیش برگزار می شود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *