جستجو

 تهیه‌کننده ترکیه ای گفت: همان‌طور که اشعار ایرانی در جهان معروف است، فیلم‌های کوتاه ایرانی نیز در دنیا معروف هستند.

به گزارش ستاد خبر سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، تحسین ایسپیلن، تهیه‌کننده از ازمیر ترکیه در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره گفت: من دو سال گذشته به عنوان تهیه کننده فیلم «باران آهسته می‌بارد» در این جشنواره حضور داشتم. بار اولی که در این جشنواره حضور داشتم برایم بسیار شگفت‌انگیز بود. امسال نیز به عنوان مهمان در بازار این جشنواره حضور دارم.
او افزود: در واقع من در فستیوال های فیلم کوتاه زیادی حضور داشته‌ام. اگر بخواهم مقایسه‌ای داشته باشم می‌توانم بگویم استقبال از این جشنواره فوق‌العاده بوده است به‌طوری که صف طولانی مخاطبان برای دیدن آثار جلوی سالن‌ها برقرار است. همه مهمان‌هایی که امروز دیدم می‌گفتند بسیار عجیب است که چنین جشنواره‌ای این تعداد مخاطب دارد.
ایسپیلن با اشاره به اینکه فیلم‌های کوتاه و مستند جنبه تجاری ندارند عنوان کرد: به نظرم فیلم‌های کوتاه بیشتر جنبه هنری دارند. بنابراین این موضوع دلیلی است که فیلم کوتاه ایران دارای جایگاه بالایی است. تعداد بالای مخاطبان آثار نشان‌دهنده کیفیت آنهاست. فکر می‌کنم فیلم کوتاه همانند شعر ایرانی است. همان‌طور که اشعار ایرانی در جهان معروف است، فیلم‌های کوتاه ایرانی نیز در دنیا معروف هستند. از این رو اگر بخواهم مقایسه ای داشته باشم فکر می کنم پیشرفت خوبی در این حوزه وجود داشته است.
این تهیه کننده خاطرنشان کرد: دو سال پیش که در جشنواره حضور داشتم، جشنواره در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد، حال که پردیس ملت بزرگ‌تر است، به نظرم باز هم استقبال مخاطبان بیشتر شده است. فکر می‌کنم حتی اگر جشنواره سال‌های آینده در جای بزرگ‌تری هم برگزار شود باز هم استقبال بیشتر خواهد شد.
تهیه کننده فیلم «باران آهسته می‌بارد» با بیان اینکه فیلم‌های کوتاه ایرانی دارای سبک و سیاق هستند، یادآور شد: اگر میان صدها فیلم، فیلمی ایرانی ببینید حتما می‌توانید آن را تشخیص دهید. فیلم‌های ایران متمایز است. حتی این موضوع در مورد فیلم های ترکیه هم صدق نمی‌کند. فیلم‌های ایرانی واقعا استایل خودشان را دارند. چندی پیش ورکشاپی در ازمیر داشتیم که در آن چندین فیلم از کشورهای مختلف حضور داشتند. فیلم‌هایی از ترکیه هم بودند که به جز کارگردان و فیلمنامه‌نویس که ایرانی بودند، تمامی عوامل آن ترک بودند ولی سبک و استایل آن کاملا بارز بود. شما ایرانی ها در فیلم های خود یک استایل جهانی دارید که برای من بسیار جالب است. نمونه آثار فیلمسازان موفق ایرانی بیان کننده این موضوع است.
او همچنین گفت: مسئله ای که وجود دارد این است که برخی از فیلم‌ها جنبه تجاری دارند و برخی جنبه هنری. اگر بخواهید در دنیا فیلم تجاری بسازید به راحتی می‌توانید فاند آن را تامین کنید. ولی اگر بخواهید فیلم هنری بسازید ساده نخواهد بود. ما به هر دوی این موارد نیاز داریم. چرا که در کنار ساخت فیلم تجاری می توان فیلم هنری نیز داشته باشیم. می‌توان هر دوی این دو را با هم تلفیق کرد تا هر دو طرف راضی باشند. می توان راه‌های زیادی برای آن پیدا کرد و آن را عملیاتی کرد. می توانیم نقاط ضعف و قوت خودمان را پیدا کنیم و پروژه مشترک داشته باشیم. ما نمونه‌های زیادی داشته ایم و می توانیم انجام دهیم.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *