جستجو
آرش معیریان در حاشیه نشست بررسی آنونس سینمایی عنوان کرد:

 

 

آنونس، فیلم کوتاهی است که باید در حداکثر سه دقیقه با مخاطب ارتباط برقرارکند؛ بنابراین بهترین گزینه برای ساخت آن‌ها، فیلم‌سازان فیلم کوتاه هستند.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در نشست نمایش و بررسی آنونس در سینمای ایران که با همکاری فیلمخانه ملی و انجمن منتقدان سینمایی در خانه سینما برگزار شد، آرش معیریان کارگردان سینمای ایران که علاوه بر فیلم‌سازی از تدوین‌گران و آنونس‌سازان پرسابقه نیز به شمار می‌رود ضمن برشمردن وجوه تئوریک و انواع گونه‌های آنونس سینمایی، بر نزدیکی ماهوی آن با فیلم کوتاه نیز انگشت گذاشت و گفت:
برخی از آنونس‌ها داستانگو هستند، یعنی سعی می‌کنند با استفاده از متریال فیلم اصلی، فضایی داستانی بسازند که ممکن است منطبق بر داستان فیلم اصلی باشد یا نباشد. ولی در هر دو صورت، سازنده آنونس باید بتواند در همان چند دقیقه، بینندگان را درگیر کش‌وقوس دراماتیک اثرش کند؛ بنابراین می‌شود ادعا کرد که آنونس خود یک فیلم کوتاه است.
کارگردان «خانه دختر» دارا بودن خلاقیت و ذهن رها را دو ویژگی مهم یک سازنده آنونس برشمرد و افزود: اغلب آنونس‌سازهای حرفه‌ای معمولا طبق نظرات کارگردان و یا تهیه‌کننده کار می‌کنند درحالی که آنونس به قواعد فیلم کوتاه نزدیکتر است تا فیلم بلند.
تدوینگر «سربازهای جمعه» در حاشیه این نشست گفت: همیشه گفته‌ام هیچکس به اندازه کارگردان‌های فیلم کوتاه برای ساختن آنونس‌های سینمایی اهلیت ندارد، چون آنها در قوان آوردن یک اثر در سه چهار دقیقه و درگیر کردن ذهن بیننده استادند.
ضمنا فیلمسازان کوتاه ضمن ساخت آنونس‌های مختلف با انواع ژانرها و شیوه‌های مختلف کارگردانی در سینمای حرفه‌ای هم آشنا می‌شوند و تجربه می‌اندوزند.

آرش معیریان سینما را از سال ۱۳۷۱ با ساختن فیلم‌های کوتاه آغازکرد و با آثاری مثل مرگ و زندگی، فقط فرشتگان بال دارند، و در دل تاریکی به موفقیت‌های داخلی و جهانی دست یافت. او که از پرکارترین فیلم‌سازان و سریال‌سازان ایرانی به شمار می‌رود، سابقه ساخت بیش از ۵۰ آنونس سینمایی را نیز در کارنامه دارد.

 

  • عکس: امیرحسین تاجبخش
تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *