به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از سوره سینما، رضا بهمنی مدیر سابق دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در کاشان درباره رویکردی که در جهت حمایت و جذب علاقه‌مندان به فیلمسازی داشته است ب ما برای جذب هنرجویان و رونق تولید دفتر انجمن سینمای جوانان بر قشر جوان تکیه داشتیم، افرادی که پس از اتمام دوره آموزشی در منطقه می‌مانند انگشت شمار هستند و ما از آن‌ها حمایت می‌کردیم.

وی در پاسخ به اینکه وضعیت فیلمسازان استانی را نسبت به سال‌های گذشته چطور ارزیابی می‌کند؟ توضیح داد: به نظرم اگر امکاناتی که در اختیار فیلمسازان تهرانی است، در اختیار فیلمسازان شهرستان هم باشد می‌توانند خود را در سطح کشور و جهان نشان دهند. جوانان فعال در شهرستان بسیار خلاق، توانمند و حرفه‌ای هستند که پشتوانه بسیار خوبی برای سینمای ایران هستند و اگر امکانات در اختیار داشته باشند فیلم‌های قابل توجه، مهم و اثرگذاری تولید می‌کنند.

بهمنی افزود: فردی که در تهران است اگر فیلمنامه در دست داشته باشد، دسترسی راحتی به افرادی برای مشاوره، ساخت و تولید دارد اما برای سینماگران شهرستانی چنین شرایطی وجود ندارد.

این فعال حوزه سینما درباره کوچ فیلمسازان از شهرهای خود به تهران، نظر خود را اینچنین بیان کرد: این مسایل چندان تازگی ندارد و همواره در بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم‌های ارسالی از تهران بیشترین تعداد را به خود اختصاص می‌دهند. در حالی که بخش عمده فیلمسازانی که از تهران در جشنواره حضور دارند، اصالتا اهل شهرستان‌ها هستند اما برای ادامه مسیر خود جایی به جز تهران را پیدا نکرده‌اند و به همین دلیل به تهران مهاجرت می‌کنند. علت این امر فقط امکانات و موقعیت مناسب تهران است که اگر در اختیار هنرمندان شهرستانی هم قرار بگیرد حتما رشد و کار خوبی را ارائه می‌کنند و می‌توانند خود را مطرح کنند.

بهمنی درباره حمایت‌هایی که در دوران حضورش در مدیریت دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در کاشان از فیلمسازان صورت گرفت، گفت:  تا جایی که در توان داشتیم با فیلمسازان سایر شهرستان‌ها همکاری کردیم، الان هم چنین فضایی وجود دارد و هیچ مشکلی برای همکاری با دوستان از نظر انتخاب لوکیشن، مسایل اداری و فنی نداریم.

وی در پایان درباره چگونگی ارتباط بیشتر فیلمسازان استان‌ها با جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با توجه به شیوع کرونا گفت: الان موقعیتی که پیش آمده است که اجتناب ناپذیر است و راهی جز نمایش آنلاین فیلم‌ها وجود ندارد.