جستجو
مهدی آذرپندار مطرح کرد:

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با حضور در محل برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰، از اهمیت این جشنواره در سینمای ایران و تاثیر آن در پیشرفت فیلمسازان نوظهور گفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران عصردر دومین روز برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 با حضور در این جشنواره در گفتگو با ستاد خبری درباره اهمیت جشنواره ۱۰۰ در سینمای ایران گفت: از آنجایی که در سال‌های اخیر بلیت سینما بسیار گران شده است و خیلی‌ها به دلیل مسایل مالی از کیفیت و اساسا اصل فیلمسازی محروم می‌شوند، هر آنچه که زمینه را مهیا کند برای اینکه ما مشوقی برای قدم‌های اول فیلمسازان داشته باشیم، به نظرم زمینه را برای شناسایی استعدادها در کشور مساعد خواهد کرد.

وی افزود: اگر جشنواره فیلم 100 برگزار نشود، در عمده موارد کسی فیلم 100 ثانیه‌ای نمی‌سازد؛ چون سبد مصرفش تعریف نشده و اگر فیلم 100ثانیه‌ای ساخته نشود، فرصتی برای فیلمسازانی که گام‌های اولشان را برمی‌دارند مهیا نمی‌شود تا خود را محک بزنند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به اینکه بخشی از  فیلمسازان جشنواره ۱۰۰ افراد باتجربه‌ هستند،عنوان کرد: تعدادی از فیلمسازانی که برای این جشنواره فیلم می‌سازند، کسانی هستند که برای اینکه هم یک تجربه جدیدی کرده باشند و هم اینکه خودشان را در معرض یک رقابتی قرار بدهند، آثارشان در این رویداد حضور دارد، اما تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان این جشنواره هم گام‌های اولشان است.

دبیر سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در ادامه این بحث بیان کرد: از استان‌های مختلفی درسیزدهمین جشنواره فیلم 100 آثاری وجود داشت که نمی‌توانند در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشته باشند، چون ما یک رصدی نسبت به دفاترمان داریم؛ برای مثال استان خراسان شمالی امسال در جشنواره 100 سه فیلم دارد اما ما از این استان سالهاست درجشنواره فیلم کوتاه فیلمی نداریم چون بنیه این استان ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره 100 زمینه‌ای را برای امیدواری فیلمسازان ساکن در مناطق دیگری به جز پایتخت فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: انجمن سینمای جوانان ایران البته خودش هم تدابیری برای این ماجرا دارد، اما جشنواره فیلم 100 از این جهت اتفاق مبارکی است. این جشنواره می‌تواند تعداد بیشتری از شهرها را پوشش بدهد و زمینه‌ساز ورود جوانانی شود که گاهی اوقات صرفا ایده‌شان خوب است اما دوربین مناسب یا عوامل حرفه‌ای در دسترس ندارند. در حالیکه بسیاری از جشنواره‌های دیگر ممکن است نتوانند به دلیل یک ایده یک فیلم را پذیرش کنند. این اهمیت دادن به اصل خلاقیت و ایده باعث می‌شود که آدم‌ها انگیزه بیشتری برای ادامه مسیر پیدا کنند.

آذرپندار با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده میان جشنواره فیلم ۱۰۰ و انجمن سینمای جوانان ایران، توضیح داد: ما یک تفاهم‌نامه با جشنواره فیلم 100 امضا کردیم که درباره آن باید بگویم؛ اولا همکاری با حوزه هنری و به طور کلی جبهه فرهنگی انقلاب در رویکردهای دوره جدید انجمن سینمای جوان است. همچنین از آنجایی که ما خودمان را متولی فیلم کوتاه در کشور می‌دانیم به طور کلی نمی‌توانیم به رویدادهای این‌چنینی بی اعتنا باشیم. از طرف دیگر ادعا نداریم که رصد کاملی از کشور داریم.

وی ادامه داد: به همین دلیل جشنواره فیلم 100، به عنوان رویدادی که شاید بتواند به ما استعدادهایی معرفی کند که ممکن است در سبد ما نباشد یا فردی باشد که فیلمنامه‌ای دارد اما به هر دلیلی در پیچینگ‌های خود ما این را ارایه نکرده و اینجا ارایه شده است، ما زمینه حمایتش را فراهم می‌کنیم.

آذر پندار در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم به رونق جشنواره کمکی کنیم، حتما انجام می‌دهیم و درحقیقت هر آنچه که زمینه فیلم کوتاه در کشور باشد انجمن خودش را مسئول می‌داند که در آن همکاری داشته باشد.

پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...
«سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *