جستجو
مدیر انتشارات انجمن سینمای جوانان خبر داد؛

 

مدیر انتشارات و پژوهش سینمای جوانان ایران درباره میزان استقبال از کتاب‌های حاضر در نمایشگاه تخصصی «کتاب و سینما» سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت:هر روز ۳۰۰ تا ۴۰۰ جلد فروش کتاب داشتیم که این آمار روز جمعه بیشتر هم شد.

 

به گزارش ستاد خبری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از آنا، سیدجواد میرهاشمی، مدیر انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران درباره کتاب‌های حاضر در نمایشگاه تخصصی «کتاب و سینما» سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: هر روز صبح ۳۰۰ تا ۴۰۰ جلد فروش کتاب داشتیم و به طور طبیعی این آمار فروش کتاب، روز‌های جمعه که مراجعه‌کننده بیشتری به سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌آیند، بیشتر می‌شود.

میرهاشمی درباره موضوع کتاب‌هایی که در این نمایشگاه وجود دارند؛ گفت: تا الان کتاب‌هایی که در این سه روزه در نمایشگاه بودند، مربوط به کتاب‌های سینمایی و هنر بودند. بعد از موضوع سینما، عکاسی مورد توجه بوده و پس از آن فلسفه و زیبایی شناسی فیلم و به احتمال خیلی زیاد کتاب‌هایی در حوزه داستان کوتاه هم خواهیم داشت، اما به طور معمول سعی کردیم کتاب‌هایی که در بازار موجود است را در نمایشگاه قرار دهیم.

این مدیر انجمن سینمای جوانان افزود: این کتاب‌ها در حوزه‌های موضوعی همچون مدیریت تولید در سینما، داستان‌های پیشنهادی برای اقتباس در فیلم کوتاه، تجربه‌نگاری فیلم اولی‌ها، واقعیت نگاری در آثار داستانی، مقالات مرتبط با ژانر، عکاسی، موسیقی، سینمای تجربی و… گردآوری، ترجمه و تالیف شده است.

وی درباره ترکیب حضور نشر‌های حاضر در نمایشگاه سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز توضیح داد: انتشارات «آبان» به طور مستقیم با انجمن کار می‌کند و به طور طبیعی مقدار کتاب این انتشارات در نمایشگاه بیشتر است. بخشی دیگر مربوط به کتاب‌های «سوره و حوزه هنری»، نشر «چشمه»، انتشارات «علمی و فرهنگی» و دیگر ناشران در این نمایشگاه کتاب حضور دارند.

مدیر انتشارات و پژوهش سینمای جوانان ایران در پاسخ به این پرسش که معیار انجمن برای انتخاب این کتاب‌ها چه بوده است، گفت: هفت سال پیش که جشنواره فیلم کوتاه برگزار شد، بخش کتاب و سینما را داشتیم و پس از آن مشاهده کردیم که بسیاری دنبال کتاب‌های خود انجمن هستند و شاید این تعداد به انگشتان دست نمی‌رسید.

وی ادامه داد: به همین دلیل به بخش خصوصی پیشنهاد دادیم که ما چنین کتاب‌هایی را در اختیار شما با این تعداد فیلمساز قرار می‌دهیم؛ به شرطی که برای فیلمسازان تخفیف هم درنظر بگیرید و از این موضوع هم ناشران و هم فیلمسازان استقبال کردند.

مدیر انتشارات و پژوهش سینمای جوانان ایران درباره میزان تخفیف تخصیص یافته برای کتاب‌ها نیز گفت: تخفیف کتاب‌های مربوط به انجمن ۲۵ درصد، کتاب‌های مربوط به سایر ناشران ۲۰ درصد و تخفیف ویژه‌ای هم برای شهرستانی‌ها و مسئولان دفاتر انجمن سینمای جوانان در کل کشور که به جشنواره می‌آیند داریم.

میرهاشمی تصریح کرد: در تمام ادوار جشنواره‌های ایران، جشنواره فیلم کوتاه تهران اولین و آخرین جشنواره‌ای است که نمایشگاه تخصصی کتاب و سینما دارد.

لازم به یاد آوری است، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *