جستجو

کارگردان “درخت کهنسال”، جشنواره فیلم کوتاه تهران را موفق‌ترین رویداد این عرصه دانست و گفت: جشنواره فیلم کوتاه با فاصله بسیار زیادی بهترین رویداد این حوزه به شمار می‌رود.

 

به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، فرنوش عابدی، کارگردان انیمیشن کوتاه “پیشخدمت” بر لزوم استمرار جشنواره فیلم کوتاه تأکید کرد و در این باره گفت: طبیعتاً جشنواره فیلم کوتاه تهران، موفق‌ترین جشنواره در این بخش است که توانسته جایگاه مشخصی را برای هنر فیلم کوتاه و فیلم‌سازان این عرصه ایجاد کند.

او افزود: شخصاً علاقه بسیار زیادی به این جشنواره دارم، به همین خاطر بالغ بر ۱۶ سال است که به صورت مستمر در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارم و آن را به صورت جدی دنبال می‌کنم زیرا معتقدم این رویداد در سطح نسبتاً استانداردی قرار دارد و فاصله زیادی با سایر برنامه‌های این حوزه به لحاظ کمی و کیفی دارد.

کارگردان “درخت کهنسال” استمرار در برگزاری جشنواره را نکته مثبتی دانست و در این باره اظهار کرد: دقت و استمرار در برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بیانگر میزان موفقیت آن است و نشان می‌دهد که ثبات لازم در این رویداد وجود دارد زیرا ما طی این سی و پنج سال شاهد جا به جایی شهر برگزاری جشنواره یا زمان آن نبوده‌ایم.

عابدی تصریح کرد: تعداد آثاری که به جشنواره فیلم کوتاه تهران ارسال می‌شود، بیانگر میزان استقبال هنرمندان است زیرا همانطور که می‌دانید، حضور هنرمندان و تعداد آثار، اعتبار بخش یک جشنواره به شمار می‌رود.

او سطح جشنواره فیلم کوتاه تهران را با نمونه‌های خارجی آن برابر خواند و بیان کرد: به عنوان فردی که در جشنواره‌های خارجی حضور داشته‌ام، اعتقاد دارم که فاصله چندانی بین جشنواره تهران و نمونه‌های بین‌المللی آن نیست زیرا هم از نظر جایزه، نوع دعوت از هنرمندان و هم بخش‌های جنبی، این جشنواره فعالیت‌های قابل توجه و خوبی داشته است.

عابدی بر لزوم توجه به انتخاب آثار اشاره کرد و در این باره گفت: به نظر من نحوه انتخاب آثار در هر جشنواره‌ای مهم است زیرا استانداردهایی که برای انتخاب‌ها تعیین می‌شود، بیانگر وجهه آن رویداد خواهد بود. به همین خاطر معتقدم که باید در جشنواره تهران بر مسئله انتخاب آثار توجه بیشتری داشته باشیم تا هر اثری امکان ورود نداشته باشد و صرفاً سطوح بالاتر مورد توجه قرار گیرند البته این بدان معنا نیست که جشنواره به مسائل کیفی توجه ندارد، بلکه تأکید من بر اعمال سخت‌گیری‌های بیشتر است.

او افزود: به طور حتم سخت‌تر شدن، انتخاب کارها و کاهش تعداد فیلم‌های منتخب می‌تواند به درخشیدن آثار برجسته کمک کند و اعتبار بیشتری را برای این جشنواره ایجاد کند کما اینکه بسیاری از جشنواره‌های برجسته دنیا نیز با استفاده از همین عناصر مورد توجه قرار گرفته‌اند. به همین خاطر پذیرش اثر یک فیلمساز در برخی از این جشنواره‌ها خود یک افتخار بزرگ به شمار می‌رود زیرا ورودی‌ها، شرایط سختگیرانه‌تری در بردارند.

این کارگردان برای افزایش میزان مخاطبان فیلم کوتاه پیشنهاد داد: طبیعتاً بیشتر مخاطبان فیلم کوتاه فیلمسازان و فعالان این عرصه هستند؛ البته در سال‌های اخیر مردم اندکی به این سو متمایل شده‌اند اما قطعاً با استفاده از تبلیغات می‌توان این حوزه را بین مردم معرفی کرد.

عابدی ادامه داد: می‌توان طرحی ایجاد کرد که به موجب آن سینماها مکلف به پخش تیزر فیلم‌های کوتاه در زمان پیش از شروع فیلم‌ها باشند و یا در ابتدای فیلم‌های خانگی این نوع تبلیغ‌ها را انجام داد. البته استفاده از تلویزیون و رسانه‌های جمعی نیز امری مهم برای رشد و رونق فیلم کوتاه است.

او درباره حضور خود در سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: من یک اثر انیمیشن، به نام “قهرمان”  به این جشنواره ارسال کرده‌ام که البته هنوز از پذیرفته شدن یا نشدن آن مطلع نشده‌ام اما از همین حالا دوره بعدی این جشنواره را با قدرت بیشتری دنبال خواهم کرد.

بر اساس این گزارش، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و  همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از ۱۸ تا ۲۳ آبان۹۷ برگزار خواهد شد.

فراخوان این رویداد بین‌المللی در سایت‌ جشنواره www.tisff.ir  و همچنین وب‌سایت انجمن سینمای جوانان www.iycs.ir  قابل دسترسی است.

حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز
هشت اثر خراسان شمالی در آستانه ت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *