جستجو

فرشته طائرپور، تهیه‌کننده باسابقه سینما و عضو هیئت امنای انجمن سینمای جوانان ایران، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فرشته طائرپور عضو هیئت امنای انجمن سینمای جوانان ایران و فیلمنامه‌نویس سینما، صبح امروز سه‌شنبه ۲۶ مردادماه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا  چشم از دنیا فروبست.

این تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینما، در سال ۱۳۳۱ در تهران متولد شد و فعالیت حرفه‌ای‌اش در سینما را از سال ۱۳۶۷ با تهیه‌کنندگی فیلم ماندگار «گلنار» آغاز کرد.

پس از آن تهیه‌کنندگی آثاری دیگری همچون «پاتال و آرزوهای کوچک» (۱۳۶۸)، «مدرسه پیرمردها» (۱۳۷۰)، «نان و شعر» (۱۳۷۲)، «پسر مریم» (۱۳۷۷)، «یکی بود یکی نبود» (۱۳۷۹)، «وقتی همه خواب بودند» (۱۳۸۴)، «زن دوم» (۱۳۸۶)، «نیلوفر» (۱۳۸۷)، «نخودی» (۱۳۸۸)، «آینه‌های روبرو» (۱۳۸۸)، «خاله قورباغه» (۱۳۹۵)، «خداحافظ دختر شیرازی» (۱۳۹۷) و «سازهای ناکوک» (۱۳۹۸) را برعهده داشت که در این آثار با عناوین دیگری از جمله مدیرتولید،‌ نویسنده فیلمنامه و مشاور فیلمنامه نیز حضور داشته و مجری طرح چهار فیلم «ایلیا، نقاش جوان» (۱۳۷۰)، «سایه‌های هجوم» (۱۳۷۱) «بابا عزیز» (۱۳۸۲) و «زمستان است» (۱۳۸۴) بوده است.

طائرپور، عضو هیئت امنای انجمن سینمای جوانان ایران و نخستین داور جشنواره فیلم‌های کودکان در جشنواره‌های فرانکفورت، قاهره و حیدرآباد و همچنین نخستین سینماگر ایرانی است که در پنجاه سال گذشته توانسته به عضویت هیئت رئیسه سازمان بین‌المللی فیلم سازان کودک وابسته به یونسکو (سیفژ) درآید.

وی در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ به عنوان نخستین تهیه‌کننده زن، به عنوان رئیس هیئت مدیره خانه سینما انتخاب و مشغول به کار بود.

فرشته طائرپور مادر غزل شاکری (بازیگر) و همسر منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) است.

 انجمن سینمای جوانان ایران، درگذشت این هنرمند فرهیخته را به خانواده ایشان و جامعه سینمایی و هنری کشور تسلیت می‌گوید.

 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *