جستجو
ناصر قائدی، مدیر انجمن سینمای جوان شهرکرد:

 

ناصر قائدی، مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان شهرکرد، طرح برگزاری دوره 7 ماهه فیلم‌سازی به صورت رایگان در 10 استان کشور به‌همت محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی را گامی بزرگ در راستای تحقق عدالت آموزشی در کشور برشمرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، طرح آموزش رایگان فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران در مرحله اول برای ۱۰ استان کشور پیش‌بینی شده است و این روند در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت. بر این اساس اسامی ۱۰ استان مرحله اول شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، سمنان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان است.

در این راستا ناصر قائدی، مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان شهرکرد در یادداشتی درباره نقش و کارکرد برگزاری دوره 7 ماهه فیلم‌سازی به صورت رایگان چنین بیان کرد:

«سینما رویایی شورانگیز، قدرتی اعجاب آور در ترسیم آرزوها، عواطف، احساسات و اندیشه‌های آدمی؛ آن‌طور که نقل است اگر پیامبری در عصر معاصر می خواست ظهور کند یحتمل سینماگر می‌بود.

نقش و جایگاه سینما در عرصه زندگی بشر امروز، چه آن‌جا که به ثبت وقایع و رویدادها می‌پردازد و اهمیتی تاریخی و ارجاعی پیدا می‌کند، چه آن‌هنگام که به ترسیم و تصویر می‌کشد داستان‌های متنوع و مختلف را، نقشی بی‌بدیل و بی‌مانند است. از این رو سینما رویای بسیاری از انسان‌ها بوده و هست و چه کسی است که رویایی نداشته باشد و آن را نجوید‌؟

در این فرصت کوتاه زندگی زمینی که ناقوس‌ها به صدا در آمده است و کاروان‌ها به راه افتاده تا تو را برساند به مقصد آنچه را که مقصود است، تو فقط باید پا در این سفر دور و دراز بگذاری تا رویایت را منحصر گونه برای خود بسازی و به جا بگذاری.
به نظر راز ماندگاری در به جا گذاشتن چیزی است که حتی پس از رحیل از این جهان خاکی و فانی نیز باقی است؛ خوشبخت کسی است که داستانی برای گفتن دارد؛ مگر نه اینکه شعر مانده است؛ رمان و داستان مانده؛ تأتر و نمایش مانده است؛ موسیقی همچنان پس از گذشت اعصار گوش ما را می‌نوازد؛ تابلو و نقاشی و معماری بر جا مانده است و سینما نیز؛ هنر هفتم حاصل تجمیع هنرهای شش گانه و مولود آن‌ها اما اکنون فرزندی با هویت و زبان مستقل خود و ملهم از تمام آن‌ها.

در این بین حتما کسانی هستند که داستان‌هایی دارند برای تصویر شدن و رویاهایی برای ساختن در تمام ایران؛ از تهران تا آذربایجان از سیستان و بلوچستان تا خراسان از لرستان تا کردستان و خوزستان و چهارمحال و بختیاری.

اکنون که برای تحقق عدالت آموزشی گام بزرگی در سینما برداشته شده و به همت سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوانان ایران دوره فیلم‌سازی یک‌ساله سینمای جوان در 10 استان و از جمله استان چهارمحال و بختیاری رایگان شده است، می‌شود گفت حتی کسانی که کمتر پول دارند و احتمالا بیشتر رویا هم می‌توانند رویای خود را بسازند.

دوره فیلم‌سازی یک‌ساله انجمن معتبرترین دوره خارج از دانشگاه در ایران بوده که در تمام دنیا نیز به رسمیت شناخته می شود.

اینجا در چهارمحال بختیاری با تنوع فرهنگی و جغرافیای منحصر به فردش و گنجینه فرهنگ بومی و نیروی انسانی مستعد و داستان‌های بسیار برای گفتن و فیلم شدن با تمام محرومیت‌ها و کمبود امکانات فیلم‌سازی، به گزاف نیست اگر بگوییم که هنر سینما هنر اول استان است و مشتاقان و علاقه‌مندان اکنون با فراغ بال بیشتر به سینما روی آورده و خواهند آورد.مطلب موید این نکته اینکه تاکنون با تمام وقت کمی که از زمان اعلام رایگان شدن دوره فیلمسازی گذشته است اما تعداد متقاضیان ما دو برابر مشابه سال قبل شده است.امید آنکه این حرکت خوب و شایسته همچنان مستمر ادامه یابد.
اکنون پول هم نداشته باشی می توانی رویایت را بسازی.»

نوید عزیزی سرپرست انجمن سینمای ج...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
علی خسروی سرپرست انجمن سینمای جو...
آیین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر ...
پایان فیلم‌برداری «چهارشنبه سوری...
تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *