جستجو

 

با نمایش ۵ فیلم کوتاه ژاپنی در تهران، شب فیلم ژاپن  با همکاری امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران و سفارت ژاپن برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، شب فیلم ژاپن با حضور “هیرویاسو کوبایاشی” سفیر ژاپن و همسر وی، “یوشیهیرو ناکایاما” رایزن فرهنگی سفارت، “محمد فهیمی”، مدیر و “حسن دزواره” مشاور اموربین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران، هنگامه قاضیانی و همچنین جمع کثیری از فیلم‌سازان ، علاقه‌مندان و خبرنگاران، پنجشنبه ۲۲تیرماه در محل سفارت ژاپن برگزار شد.

در این مراسم ابتدا رایزن فرهنگی سفارت ژاپن ضمن تشکر از انجمن سینمای جوانان ایران  با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین دو کشور و جایگاه سینمای ژاپن در ایران و جهان گفت: دوفیلم «جدایی نادر از سیمین» و « بچه‌ها‌ی آسمان» در ژاپن ازشهرت و محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

حسن دزواره نیز طی سخنانی موفقیت‌های سینمای ژاپن و سهم این سینما دربازارهای جهانی و جوایز اسکار را تبیین و درباره تاریخ سینمای کوتاه ژاپن و شکل‌گیری فستیوال short shorts‌‌‌  مباحثی را مطرح کرد.

در ادامه فیلم‌های کوتاه «پروانه در زمستان»، «خانه»، انیمیشن «سرزمین»، «تکه‌های آینده» و «افسون زندگی» به نمایش درآمد.

سفیرژاپن نیز در پایان این مراسم، با قدردانی از انجمن سینمای جوانان ایران ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز شاهد تداوم همکاری‌های دو جانبه در این حوزه باشیم.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *