جستجو

«شب فیلم‌های کوتاه ایران» در پراگ میزبان ۹ فیلم کوتاه ایرانی شد.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از صبا، «شب فیلم‌های کوتاه ایران» عنوان محفلی است که روز پنجشنبه یازدهم آذر ۱۴۰۰ ساعت ۶ بعد از ظهر، در سینما پتروهرادسکا پراگ، عروس شهرهای اروپا در جمهوری چک برگزار شد.
این محفل میزبان ۹ فیلم کوتاه منتخب از کارگردانان جوان بود که پیشتر در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی حضور داشته و مورد استقبال چشمگیری قرار گرفته‌اند.
فیلم‌های «عزیز» به‌کارگردانی مهدی برزوکی، «انبار» حسین ترک‌جوش، «سوربُز» سعید زمانیان، «امتحان» سونیا حداد، «تن‌ها» مروارید کاشیان، «توقف» پگاه انصاری، «طبق عادت همیشگی» محمد حمزه‌ای، «آئینه» فرانک مرادی، «بیداری» امیر صراف‌ها، ۹ فیلم برگزیده‌ای هستند که در نخستین برگزاری این محفل برای مخاطبان ایرانی و اروپایی به نمایش گذاشته خواهد شد.
هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی خارج از مرزهای وطن، آشنا شدن ذهنِ ملل مختلف با ایران، گذشته و امروزش، دغدغه‌های شهر و زندگی و مردمانش، مرام و فرهنگ و آداب و رسومش و…، همین طور ایجاد فرصت و انگیزه بیشتر برای هنرمندان تا بدانند اثرشان محدود به اکران در جشنواره‌ها و صرفا برای عده‌ معدودی از تماشاگران نیست، بلکه بصورت پیاپی تماشاگر خارجی را با ایران و ایرانی و فرهنگش، آن‌گونه که شایسته و بایسته است، درگیر و آشنا می‌کند.
در ادامه به عنوان حسن ختامِ این محفل، شعر تصویری با عنوان «به وقتِ تمام شدنِ با هم بودنمان!» به‌‍نویسندگی و کارگردانی مروارید رمضانی و آهنگ‌سازی سروش کمالیان، با موضوع «هجرت» که پیشتر در جشنواره بین‌المللی ندپراهوپولمیسیس پراگ در سال ۲۰۲۰ و جشنواره خالوپکووِ سِتکانی در سال ۲۰۲۱ مورد استقبال چشمگیری توسط جشنواره و تماشاگران قرار گرفت، پایان‌بخش نخستین شب فرهنگی ایران در پراگ پایتخت جمهوری چک خواهد بود.
گفتنی است این محفل بدون هیچ پشتوانه‌ مالی و وابستگی به سازمان و ارگان دولتی و خصوصی و… بصورت مستقل و خودجوش فعالیت خود را آغاز و امید به چشم‌اندازی دور و روشن دارد که تنها نیاز به حمایت هنرمندان دارد و بس.
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *