امیرشهاب رضویان مطرح کرد:
سینما نباید در تهران متمرکز شود/ تمرین فشرده فیلمسازی برای جوانها بسیار مفید است
استاد چهارمین اردوی فیلمسازی «ایده تا تولید»، تمرین فشرده فیلمسازی فیلم کوتاه را برای هنرجویان مفید دانست و اقدام انجمن سینمای جوانان برای گسترش فیلمسازی در خارج از تهران را ستود.
به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از ایلنا، امیرشهاب رضویان کارگردان آثاری چون «سفر زمان» و «مینای شهر خاموش» در چهارمین اردوی فیلمسازی «ایده تا تولید» انجمن سینمای جوانان ایران، استاد راهنمای ۵ هنرجو است تا با هدایت وی، اثری در ژانر فانتزی را تولید کنند.
وی درباره حضور در این اردو به عنوان استاد گفت: دوستان ستاد انجمن سینمای جوانان در تهران تماس گرفتند و دعوت کردند و من هم این کار را پذیرفتم، البته قبلا هم تجربه همکاری با فیلمسازان جوان و انجمن سینمای جوانان ایران را به عنوان مربی داشتهام و با این فضا بیگانه نیستم.
رضویان در پاسخ به پرسشی مبنی بر امیدواری به هنرجوهای این دوره بیان کرد: من امیدوارم، بالاخره همه استعداد دارند و خوب است که این استعداد شکوفا شود.
استاد ژانر فانتزی چهارمین اردوی فیلمسازی «ایده تا تولید» با اشاره به انتخاب هنرجویان از طریق ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ادامه داد: مشخص است که این بچهها گزینش شده هستند، قبلا تجربه فیلمسازی دارند و تازهکار نیستند که این نکته باعث میشود خروجی کار هم به آثار حرفهای نزدیکتر باشد.
وی افزود: اینکه هنرجویان در زمان کوتاه یک هفتهای، همه کارهای یک فیلم کوتاه را از صفر تا صد انجام میدهند، آن هم به صورت گروهی و در تصویربرداری، صداگذاری، تدوین و… به صورت فشرده حضور دارند، برای آنها بسیار مفید است و تجربه زیادی میاندوزند که در ادامه راه فیلمساز آنها قطعا مفید خواهد بود و روحیه کار جمعی را هم در آنها تقویت میکند.
کمک انجمن سینمای جوانان ایران به سینمای ایران
امیرشهاب رضویان درباره ژانر فانتزی که به نظر میرسد نیازمند پروداکشن و هزینه بیشتری است، توضیح داد: ژانر فانتزی که ما در این دوره و برای این فیلم کوتاه مد نظر داریم، نیازی به جلوههای ویژه ندارد و فانتزی آن بیشتر در قصه و فیلمنامهاش اتفاق میافتد.
این فیلمساز در پاسخ به پرسشی درباره انحصار فیلمسازی در ایران و ارزیابی او از حضور جوانان اهل شهرستان در این اردو اظهار کرد: کار خیلی خوبی است که انجمن سینما جوانان ایران در دوره جدید خود انجام داده است. به نظر من هم خوب نیست که سینما فقط در تهران منحصر و متمرکز شود و تقسیم امکانات و تولید آثار در شهرستانها به کشف استعدادها و رشد سینمای ایران کمک میکند.
رضویان در پایان درباره فعالیتهای ویژه انجمن سینمای جوانان ایران گفت: انجمن سینمای جوانان در طول ۴۰ سال گذشته خیلی به سینمای ایران و توسعه سینما در کشور کمک کرده است؛ چرا که تنها مرکزی که جوانهای سراسر کشور میتوانند در آن به صورت تئوریک و عملی با سینما مواجه شوند، دفاتر انجمن سینمای جوان بوده است.