جستجو

 

 

به همت انجمن سینمای جوانان استان بوشهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر «سینما روباز» با ظرفیت هفتاد نفر در محل انجمن سینمای جوانان افتتاح شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در آئین افتتاح «سینما روباز» بوشهر، دکتر کرمپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی ضمن تشکر از مجموعه سینمای جوانان گفت:  سینما به‌عنوان ابزاری کارآمد در جهان توانسته جریانات بسیاری را در جامعه رقم بزند که بوشهر با پیشینه منحصر به‌فردش در تولید فیلم کوتاه و سابقه دیرینه در امر سالن‌داری و اکران فیلم توانسته در کشور طلایه‌دار این حوزه باشد.

عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر بار ارائه گزارش مالی و عمرانی احداث «سینما روباز» یادآوری کرد مدیریت فرهنگی سخت‌تر از کار فرهنگی است، از این رو مدیران فرهنگ و هنر می‌بایست شرایط تولید محتوا را برای هنرمندان فراهم سازند تا زمینه‌ای برای رشد و بالندگی در جامعه منجر شود. وی با قدردانی از اتاق بازرگانی و حضور آقای غلامی دبیر اجرایی این بنگاه اقتصادی گفت: بخش خصوصی می‌تواند از ظرفیت‌های بسیار خوب هنرمندان استفاده کند.

برزگر خاطر نشان کرد به پاس چهار دهه فعالیت در عرصه آموزش و تولید فیلم کوتاه در ایران این سینما را با افتخار به نام «داریوش غریب‌زاده» نام‌گذاری کردیم.

آئین افتتاح با سخنان داریوش غریب‌زاده پیرامون تاریخ فیلم کوتاه در بوشهر ادامه یافت. غریب‌زاده در بخشی از سخنانش گفت: ما از اتاقی کوچک در انجمن شروع کردیم و شما جوانان باید قدر این امکانات را بدانید و در تولید فیلم کوتاه خلاقانه اقدام کنید.

در ادامه اکران بخشی از مستند فیلم زاغی عشق سینما ساخته میثم فرهومند و آریو انصاری، مستندسازی بخشی از پروژه ملاقات با بوشهر تصویر و تدوین رضا حسین‌پور و همچنین فیلم کوتاه و ماندگار «سکار» اثر داریوش غریب‌زاده اکران گردید.

در این برنامه نیز از گروه فرهنگی هنری تجلی حقیقت به سرپرستی مهدی جلالی در سفرهای برون مرزی آلمان، لهستان و ترکیه از سوی سفارت ترکیه تقدیر به‌عمل آمد.

 

افتتاح کارگاه موسیقی «نو نوا» به سرپرستی علی احمدی از دیگر برنامه‌ها بود.

 

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *