جستجو
جلیل اکبری‌صحت در حاشیه بزرگداشت اصغر یوسفی‌نژاد عنوان کرد:

 

جلیل اکبری‌صحت درباره زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد گفت: اصغر یوسفی‌نژاد همواره خود را دانشجوی سینما احساس می‌کرد و آماده تجربه‌های جدید بود؛ در هر دو فیلم «ائو» و «عروسک» میل به تجربه‌گرایی، در عین رعایت استانداردهای کافی سینما در او دیده می‌شد، به نظر من سینمای ایران یک استاد کامل و درجه یک سینما را از دست داد که برای او نظیر و معادلی وجود ندارد.

 

به گزارش ستاد خبری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از فارس، جلیل اکبری‌صحت، تهیه‌کننده و منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: اصغر یوسفی‌نژاد، از تحصیلکرده‌های حوزه سینما بود و به اندازه کافی در حوزه فیلم کوتاه و سریال‌سازی تلاش کرده بود، او هر چند دیر به سمت سینمای حرفه‌ای و بلند گام برداشت، یکی از کاربلدترین افراد سینمایی بود و بدون شک یکی از بهترین فیلمسازان متفاوت و مستقل سینمای ایران بود.

وی افزود: تجربه‌های او در حوزه فیلم کوتاه در دهه 60 و 70 در نوع خود بدیع و تازه بود؛ همانطور که در عرصه فیلم‌سازی فیلم بلند چنین تجربه‌ای را برای سینمای ایران به یادگار گذاشت و نشان داد از فرصت‌های کم می‌توان نهایت استفاده را به نفع تولید یک اثر فاخر برداشت.

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای با اشاره به دو فیلم «ائو» و «عروسک» ساخته زنده‌یاد یوسفی‌نژاد ادامه داد: در این دو فیلم که از او به یادگار مانده، او به عنوان یک کارکشته سینما، خود را دانشجوی سینما احساس می‌کرد و آماده تجربه‌های جدید بود؛ در هر دو فیلم میل به تجربه‌گرایی و در عین رعایت استانداردهای کافی سینما در او دیده می‌شد، به نظر من سینمای ایران یک استاد کامل و درجه یک سینما را از دست داد که برای او نظیر و معادلی وجود ندارد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عروسک» ساخته مرحوم یوسفی‌نژاد در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه فیلم «عروسک» به لحاظ تولید کار سختی بود، دو وجه شخصیتی او شامل صبر و بردباری و وسواس لازم در کنار بهره‌گیری از تکنیک‌های لازم را برای همکاران خود به یادگار گذاشت. او هیچ صحنه‌ای را دست‌کم نمی‌گرفت و برای کوچک‌ترین پلان که ممکن بود فکر کنیم ارزش کمتری دارد، نهایت وسواس و دقت را به خرج می‌داد. به همین دلیل هم این نوع فیلم از او یک فیلمساز تثبیت شده در ذهن سینماگران ساخت و یادش در سینمای ایران جاودان خواهد بود.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *