جستجو

سیدصادق موسوی در مورد روند برگزاری سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه کشور  توضیحاتی ارائه کرد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از خبرگزاری موج، سیدصادق موسوی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره انجمن سینمای جوانان ایران در مورد روند برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: همان‌طور که اعلام شده فراخوان این دوره مدتی است که منتشر شده است و بر اساس تقویم برگزاری، مهلت ارسال آثار بخش بین‌الملل سی‌ام خردادماه پایان یافته است. در این بخش، همه ی بیش از پنج هزار فیلم رسیده به دبیرخانه دانلود شده و هم اکنون هیئت انتخاب بخش بین‌الملل مشغول بازبینی و انتخاب آن‌ها هستند.

موسوی تاکید کرد: بخش های دیگر فراخوان هم بر اساس آنچه در تقویم جشنواره در نظر گرفته شده برگزار خواهد شد که بر این اساس آغاز مهلت ثبت‌نام از ۲۵ خردادماه بوده و آخرین مهلت ثبت نام و ارسال اثر هم ۱۵ مرداد تعیین شده است. بر همین اساس، اعلام نتایج هیئت های انتخاب ۱۰ شهریور، شروع جشنواره ۲۷ مهر و اختتامیه آن هم ۲ آبان خواهد بود.

جوایز دو بخش ویژه سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

سیدصادق موسوی در ادامه در مورد بخش های ویژه این دوره هم گفت: همانطور که در فراخوان هم ذکر شده است، ما در بخش ویژه همانند دوره پیش دو جایزه خواهیم داشت که یکی از آن‌ها تندیس و جایزه نقدی به مبلغ ۲۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال است که به انتخاب هیئت داوران، به یک فیلم با مضمون  هویت ملی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی از بین فیلم‌های بخش مسابقه، اهدا می شود. دومین جایزه این بخش هم تکرار موضوعی است که سال پیش هم مطرح شده بود و هیئت داوران سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال را، با توجه به شرایط عمومی جامعه جهانی و مسئولیت اجتماعی هنرمندان و به خصوص سینماگران، به بهترین فیلم با موضوع ”کووید ۱۹” اهدا می‌کند.

شاید همیشه جشنواره را به‌صورت آنلاین و فیزیکی برگزار کنیم

وی در مورد نحوه برگزاری این دوره جشنواره گفت: با توجه به تجربه موفق سال گذشته این دوره را هم به صورت ترکیبی آنلاین و حضوری برگزار خواهیم کرد و گمان من این است که با توجه به گسترش چشمگیر مخاطب با این شیوه حتی اگر بیماری کرونا کنترل هم بشود، باز ما جشنواره را با همین شیوه در دوره های آتی برگزار کنیم.

موسوی با اشاره بر استقبال زیاد مخاطبان از برگزاری مجازی جشنواره، تصریح کرد: در حالی که پیش از این ما نهایتا می‌توانستیم یک سالن ۲۵۰ نفره را پوشش دهیم اما در دوره گذشته بیست نشست تخصصی برگزار کردیم و سی و سه هزار نفر به طور کامل از این محتوای آموزشی ما استفاده کردند.

وی افزود: این محتوا کماکان در دسترس مخاطبان است چرا که بر روی آی جی تی وی اینستاگرام بارگذاری شده است. البته به دلیل اینکه صفحه ما هک شده بود دو ماه پیش، با اینستاگرام مکاتبه کرده بودیم تا صفحه را به ما برگرداند که با یک تاخیر صفحه را بسته و به نظر می‌رسد تا دو هفته دیگر این صفحه در اختیار ما قرار بگیرد و همه محتوا باز هم در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

سید صادق موسوی

احتمال انتشار محتوای آموزشی دوره های گذشته جشنواره فیلم کوتاه تهران در فضای مجازی

سیدصادق موسوی در ادامه اضافه کرد: من از دوره سی وچهارم و نشست های تخصصی این دوره موسوم به 34-20 در انجمن و جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشته ام .با توجه به اینکه ما نشست ها و کارگاه‌های آموزشی دوره‌های قبل را هم با کارگردانی تلویزیونی ضبط کردیم که قرار بود بر روی لوح فشرده به علاقه‌مندان عرضه شود؛ و با توجه به اینکه محتوای تکنیکال دست کم سه دوره پیشین کاملا به روز و کاربردی است، احتمال دارد که با توجه به استقبال سال گذشته، آن‌ها را هم در سایت انجمن فضای مجازی در دسترس علاقه‌مندان قرار دهیم.

پلتفرم ها بازار جدیدی برای فیلم کوتاه ایجاد کرده‌اند

 موسوی در پایان این گفتگو در پاسخ به این سوال که آیا نحوه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران در دوره سی و هفتم و تغییر سبک زندگی مردم به دلیل شرایط پاندمی کرونا، توانست فرصتی برای رونق بازار فیلم کوتاه ایجاد کند، اظهار داشت: این اتفاقات باعث شد که ما به پلتفرم‌ها رو بیاوریم. این فضا در حقیقت بهترین فرصت بودند برای افزایش مخاطب و تعریف یک بازار جدید؛ هرچند که باز هم عدد و رقم‌ها محدود است و حداکثر تماشاچیان فیلم‌های کوتاه از دو سه هزار نفر تجاوز نمی‌کنند ولی به نظرم، به پیوند بهتر و بیشتر مردم عادی و افزایش علاقه‌مندان غیر حرفه‌ای فیلم کوتاه کمک کرد که امیدوارم امسال هم این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *