جستجو

آیین افتتاح ساختمان انجمن سینمای جوانان رشت با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، معاون امور استان‌های این انجمن،  مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان گیلان، رئیس سازمان برنامه‌ریزی استان گیلان و بودجه استان، رئیس شورای اسلامی شهر رشت و  جمعی ازهنرمندان و پیش‌کسوتان انجمن، هشتم مردادماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در ابتدای این مراسم دکترفیروز فاضلی مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان گیلان  طی سخنانی ضمن تمجید از عملکرد مدیر جوان انجمن استان گیلان گفت: تاکید دولت تدبیر و امید بر جوانگرایی در فعالیت‌های مختلف است و باید در حوزه‌های مدیریتی متعدد، جوان باوری را عملی کرد. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: گیلان جزء سه استانی‌ است که تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان در آن به عدد ۵ رسیده است و امیدواریم تعداد این دفاتر به اعداد هفت و حتی دوازده برسد.

در ادامه سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور، با تشریح شرایط  و عملکرد انجمن  در سطح کشورگفت: استان گیلان با پنج دفتر انجمن سینمای جوانان، جزء سه استان برتر کشور است و تلقی کشور از این استان به‌عنوان یک استان فرهنگی و پیشرو، همواره مطرح بوده است.

وی افزود: فرهنگ و هنر هر استان را مدیران فرهنگی آن حفظ می‌کنند و گیلان با داشتن ظرفیت و استعدادهای فرهنگی بسیار، به طور حتم مرهون چنین مدیرانی است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور ادامه داد: دفاترانجمن در سی و پنج سال حضور فعال خود در فضای فرهنگ و هنر کشور، بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ نفر فارغ‌التحصیل داشته‌اند. لازم به یاد آوری است که اصغر فرهادی در دفتر نجف‌آباد ما در سال ۱۳۶۵ فعالیت می‌کرد و در نهایت دیدیم که دو جایزه اسکار هم برد.

وی ادامه داد: سال گذشته یک‌صد سینما به تعداد سینماهای کشور اضافه شد و تعداد آن به ۵۴۷ سینما رسید ولی نیاز ما بالغ بر ۳۰۰۰ سینما است و متاسفانه هنوز ۱۰۰۰ شهر در کشورمان از داشتن سینما محروم‌اند.

موسوی افزود: سازمان یونسکو در چند سال اخیر در تلاش است تا جنگل‌های هیرکانی شمال ایران را ثبت جهانی کند و ما در آینده در نظر داریم یک جشنواره فیلم کوتاه با این موضوع برگزار کنیم. از این فرصت استفاده می‌کنم و به تمام علاقه‌مندان اعلام می‌کنم که می‌توانند با فعالیت در این حوزه به ثبت جهانی این جنگل‌ها کمک کنند؛ با ثبت این جنگل‌ها در یونسکو می‌توان به بقای آن‌ها با حمایت‌های یونسکو امیدوار بود.

مرتضی یوسف‌پور رئیس انجمن سینمای جوانان رشت  نیزدر این مراسم ضمن قدردانی از مدیران و معاونانی که با کمک‌های خود به بازسازی دفتر انجمن سینمای جوانان رشت کمک کردند، ابراز امیدواری کرد که سینمای پنجاه نفره‌ی این انجمن تا آینده‌ نه چندان دور افتتاح شود.

در حاشیه این مراسم علوی رئیس شورای شهر رشت و محمدی رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان گیلان  متعهد شدند برای احیای سینما آبشار، اولین تماشاخانه‌ شهر رشت،  اقدام کنند.

گفتنی‌است، انجمن سینمای جوانان رشت در سال‌ ۱۳۷۳ تاسیس شده و  پس از بیست و سه سال این ساختمان نوسازی و به‌‌سازی شده  است. این مجموعه شامل کلاس‌های درس، گالری و باکس تدوین بوده و آماده آموزش و تربیت علاقه‌مندان مستعد به این حوزه است.

فاز دوم این پروژه قرار است با راه‌اندازی سینما در همین مجموعه کامل ‌شود.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *