جستجو

 

مراسم پایانی سومین جشنواره فیلم نوستالژیا شنبه شب ۲۶ شهریورماه با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف در میلان ایتالیا برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم نوستالژیا، سومین جشنواره فیلم نوستالژیا که از ۲۴ تا ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ به دبیری امیرحسین کاوه و در شهرهای میلان ایتالیا برگزار شد، شنبه شب ۲۶ شهریورماه با حضور اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره و تعدادی از فیلمسازها به کار خود پایان داد.

سومین جشنواره فیلم نوستالژیا شامل سه بخش فیلم بلند، فیلم کوتاه و مستند بود که ۳۰۹ اثر شامل فیلم بلند داستانی، فیلم کوتاه و مستند به دبیرخانه ارسال شد و از بین آن‌ها، ۴ فیلم بلند سینمایی، ۵ فیلم مستند و ۶ فیلم کوتاه انتخاب شدند.

در این دوره از جشنواره فیلم نوستالژیا، در بخش فیلم‌های بلند داستانی، داویده ویتزینی تدوینگر سینمای مستقل ایتالیا و برنده جوایز بین المللی در کنار پاتریتزیا راپتزو فارغ التحصیل فلسفه، منتقد و روزنامه نگار و دبیر هنری جشنواره فیلم، اسگوآردی آلتروه و علیرضا کاظمی‌پور فیلمنامه نویس و فیلمساز ایرانی آثار رسیده را داوری کردند.
در بخش فیلم‌های کوتاه، آرماندو لوستالیو منتقد و مدرس سینما، آندره‌آ والنیتنو فیلمساز و مدرس سینما و دبیر جشنواره فیلم پمپئی و آنیتا سارنو برنامه‌ریز جشنواره فیلم ازمیت ترکیه، به عنوان داور حضور داشتند.

در بخش فیلم مستند جشنواره، پگاه آهنگرانی بازیگر و مستندساز ایرانی که به تازگی جایزه ویژه هیات داوران سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه بوسان را برای فیلم «من سعی می‌کنم به یاد بیاورم» را از آن خود کرد، لیا بلترامی مستندساز، برنده جایزه صلح جشنواره ونیز و مؤسس جشنواره مذهب امروز ایتالیا، و محمود بهرازنیا مستندساز و بازیگر مقیم آلمان که ساخت مستندهایی همچون درباره «سهراب شهید ثالث» و «در نزدیکی کیارستمی» را در پرونده خود دارد، آثار مستند را داوری کردند.

برگزیدگان در سه بخش فیلم کوتاه معرفی شد. اسامی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد:

فیلم کوتاه
جایزه بهترین فیلم کوتاه به فیلم کوتاه «برنده» به کارگردانی مهدی مهایی اهدا شد.

فیلم مستند
جایزه بهترین فیلم مستند به فیلم مستند «نان مقدس» به کارگردانی رحیم ذبیحی رسید.

فیلم بلند داستانی
جایزه بهترین فیلم بلند داستانی به فیلم سینمایی «روز سیب» به کارگردانی محمود غفاری تعلق گرفت.

جایزه ویژه جشنواره نوستالژیا
همچنین، جایزه ویژه دبیر جشنواره نوستالژیا به تهیه کننده فیلم سینمایی «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری اهدا شد.

جشنواره فیلم نوستالژیا، اولین جشنواره فیلم‌های ایرانی در ایتالیا است که با هدف ایجاد فضای نوستالژیک برای ایرانیان شمال ایتالیا و ارائه بخشی از فرهنگ و هنر ایران به ایتالیایی‌ها راه اندازی شده است. همچنین، نوستالژیا، جشنواره‌ای است که به صورت مستقل برگزار می‌شود و برای دیده شدن آثار مستقل ایرانی تلاش می‌کند.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *