جستجو
سپهر مومنی:

سپهر مومنی کارگردان پویانمایی «سلاخی» حاضر در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد فیلمش تم رترو آثار ژاپنی در دهه ۱۹۹۰ را دربرمی‌گیرد و طنز تلخی با المان‌های سیاسی‌‌اجتماعی ارائه می‌کند.

 

به گزارش ستاد خبری سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از «پانا»، سپهر مومنی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «سلاخی» که در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره فضای کلی داستان اثرش به پانا گفت :«این انیمیشن داستان یک خانواده است که جلوی تلویزیون درباره موضوعی دعوا می‌کنند و به تدریج ابعاد این جروبحث زیاد می‌شود.»

وی افزود: «این کار با تکنیک دیجیتال سل ساخته شده است و قواعد انیمیت دستی و سنتی را در آن رعایت کرده‌ایم. فیلم «سلاخی» اولین تجربه کاری حرفه‌ای من است و پایان‌نامه دانشجویی‌ام محسوب می‌شود.»

این فیلمساز عنوان کرد: «وقتی طرح این فیلم را به مرکز گسترش شینمای مستند و تجربی دادم، مورد پسندشان بود و در آن برهه از آثار دانشجویی حمایت می‌کردند. خوشبختانه همکاری خوبی صورت گرفت و این حمایت، به من کمک کرد تا بتوانم ایده‌هایم را اجرایی کنم.»

مومنی درباره فرآیند تولید فیلمش نیز توضیح داد: «سال ۹۸ ایده انیمیشن «سلاخی» را ارائه دادم و این دو سه سال صرف فرآیند تولید و پس تولید شد.»

این فیلمساز جوان در پاسخ به این سوال که چقدر حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برایش در هنگام تولید انگیزه‌سازی کرده است، عنوان کرد: «قطعا یکی از انگیزه‌هایم این بود که این فیلم به جشنواره‌ها به ویژه این رویداد برسد زیرا راه فیلم از این طریق باز شود. در مرحله اول دوست داشتیم کار به دوسالانه انیمیشن تهران برسد و خوشبختانه رسید و اتفاقات خوبی برای من در تجربه اول جدی کاری‌ام رخ داد.»

وی ادامه داد: «از نظر تمی که مدنظرم، دوست داشتم فیلم «سلاخی» به کارهای رترو ژاپنی که در دهه ۱۹۹۰ باب بود، نزدیک شود. درست به همین دلیل هم سراغ سل انیمیشن رفتم. به لحاظ داستانی نیز این فیلم، طنز تلخی با المان‌های سیاسی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد.»

مومنی در پایان با اشاره به یک ویژگی پیشنهاد دهنده فیلمش برای مخاطب بیان کرد: «فارغ از تم‌های داستانی اگر کسی به آثار کلاسیک ژاپنی و شرقی علاقه‌مند است احتمالا «سلاخی» را می‌پسندد.»

 

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *