جستجو

معاون فرهنگی و آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران معتقد است سال‌های آینده که کرونا کم اثر می‌شود، فیلم های عمیق تری درباره کرونا ساخته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سعید پوراسماعیلی فیلمساز و معاون فرهنگی و آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: در ارزیابی فیلم کوتاه در سالی که تحت تاثیر پاندمی بیماری کووید19 بود،  خبرگزاری موج گفت: به هر حال کرونا شوکی بزرگ به همه فعالیت‌ها وارد کرد و طبیعتاً به سینما و فیلم کوتاه هم این شوک وارد شد اما شاید فیلم کوتاه آسیب کمتری دید، به دلیل اینکه تولیدات جمع و جورتر و تعداد نفرات و روزهای کمتری دارد و در نتیجه پروژه ها کم‌وبیش پیش رفتند. به جزء دورانی که قرنطینه کامل بود، در شرایط معمول که خیلی از پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی متوقف بودند، فیلم کوتاه جریان تولیدش ادامه داشت و حذف نشد.

وی با تاکید بر اینکه سینما را به قبل و بعد کرونا تقسیم بندی نمی کند، بیان کرد: البته کرونا بر تولیدات فیلم کوتاه ، بی تاثیر نبود به این دلیل که به شکل‌های مختلف، آسیبش را به سینما وارد کرد؛ از جمله اینکه درآمدهایی که فیلمسازان و هنرمندان از حوزه سینما داشتند و بسیاری از آن‌ها خرج فیلم کوتاه می‌شد و این باعث شد توان مالی فیلم کوتاه ضعیف شود.

پوراسماعیلی تاکید کرد: این دوران گذار حتما خواهد گذشت و مزیت‌هایی که کرونا داشته که از جمله آن می‌توان به مجازی شدن رویدادها، جشنواره‌ها و اکران‌ها اشاره کرد، باعث می‌شود فیلم کوتاه به شرایط ثباتی برسد و من از این بابت که کرونا آسیب خیلی جدی به فیلم کوتاه وارد کرده، ندارم و طبیعتاً طی یکی دو سال آینده که از شوک درآییم، شاهد شرایط ثبات (شرایط مجازی در تولید و نمایش فیلم کوتاه) با کرونا یا بدون کرونا خواهیم بود.

وی در پاسخ به اینکه فیلم های حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چقدر تحت تاثیر شرایط کرونا بودند و آیا فیلم‌های قبل از دوران کرونا با الان تفاوتی داشتند یا خیر، گفت: در سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، فیلمی که تحت تاثیر کرونا باشد، ندیدم. همچنین تفاوتی بین فیلم‌های قبل از دوران کرونا با فیلم‌هایی که جدید ساخته شده‌اند، ندیدم یعنی فیلم‌هایی با شاخصه‌های متفاوت که نشان دهنده بحران کرونا باشد، ندیدم. البته به جزء تولیداتی که به طور مشخص با موضوع کرونا تولید شده‌اند که به نظرم غالباً هم آنچه دیدم، فیلم‌های عمیقی نبودند چون شتابزده و با موضوعاتی در حوزه سلامت که اغلب توان و رشادت‌های تیم پزشکی را نمایش می‌دادند، کارهای مستندی تولید شد.

معاون فرهنگی و آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران در پایان بیان کرد: اگر کرونا هم تمام شود که تمام نمی‌شود و باید با کرونا سازش کنیم، سال‌های آینده که این بیماری کم اثر شد، اتفاقا فیلم های عمیق‌تری درباره کرونا ساخته خواهد شد و الزاماً هم ممکن است با موضوع خاص کرونا نباشند و در موقعیت ها و سکانس‌ها و روایت‌ها مطرح شود.

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *