جستجو

سعید نجاتی: باید نگاه‌مان را به سمت موضوعات جنبی بیشتر بکنیم و فراخوان جشنواره را فقط متمرکز به نمازخواندن نکنیم. 

به گزارش ستاد خبری جشنواره نماز و نیایش، سعید نجاتی کارگردان و فعال حوزه فیلم کوتاه که در  هشتمین جشنواره «نماز و نیایش به روایت دوربین» نقد و بررسی فیلم‌های این رویداد را برعهده دارد، طی گفت‌وگویی گفت: این جشنواره موقعیت والایی دارد و به حق در جایگاه اصلی خود که شهر مقدس قم است، برگزار می‌شود.

وی با بیان اتفاقاتی که باید پس از جشنواره عملی شود، اعلام کرد: نکته مهمی که در چند دوره حضورم درجشنواره نماز و نیایش (به عنوان فیلم‌ساز و اخیراً به عنوان یکی از عوامل اجرایی) شاهد بوده‌ام، نیاز این رویداد به پیدا کردن محتوا و فیلمنامه خوب است تا شاهد رشد کیفی این جشنواره باشیم.

نجاتی در ادامه بیان کرد: یکی از کارهای خوبی که در جشنواره نماز و نیایش وجود دارد، دوسالانه بودن جشنواره است که با توجه به آن، کارگردانان بتوانند آثار فاخری را تا دو سال آینده تولید کنند. همچنان که همه متولیان امر به آن اذعان دارند، باید وقتی جشنواره تمام شد، در این حوزه به دنبال فیلمنامه‌هایی باشیم که گسترش موضوعی درباره نماز و نیایش با گرایشات جنبی داشته باشند.

کارگردان فیلم کوتاه «باران آهسته می‌بارد» با اشاره به  بحث بین‌المللی شدن جشنواره نماز و نیایش اظهار داشت: اگر قرار باشد که جشنواره به سمت بین‌المللی شدن پیش برود، قطعاً باید نگاه‌مان را به سمت موضوعات جنبی بیشتر بکنیم و فراخوان جشنواره را فقط متمرکز به نمازخواندن نکنیم.

وی با اشاره به سخنان برخی  که به مرتبط نبودن موضوعی بعضی از فیلم‌های جشنواره اشاره می‌کنند، تصریح کرد:  با نگاه شخصی نمی‌توان به این نتیجه رسید که برخی فیلم‌های جشنواره مرتبط با نماز و نیایش نیست، بلکه باید نگاه کارشناسانه به آن داشت. گو این‌که  ما بعضاً شاهدیم در فیلم‌های رسیده در سطحی‌ترین لایه خود از نیایش صحبت به میان می‌آید.

سعید نجاتی با ابراز گله از صدا و سیمای استانی و عدم پوشش زنده خبری گفت: نکته‌ای که باید بدان اشاره کنم این است که حضور صدا و سیما در پوشش خبری و جلسات نقد و بررسی دیده نشد و چقدر خوب بود که برای این جشنواره با جایگاه والای آن، شاهد اجرای زنده در رسانه ملی بودیم.

 

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *