جستجو

سرپرست انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: تولید فیلم‌هایی با موضوع «حقوق شهروندی» به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان استان و با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سعید خجسته‌فر در گفت و گو با ایرنا گفت: تولید فیلم‌های «حقوق شهروندی» که به جهت ترویج فرهنگ شهروندی توسط انجمن سینمای جوانان استان سمنان و با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان آغاز شده است، در جشنواره‌ای استانی با عنوان «جشنواره فیلم حقوق شهروندی» به رقابت خواهند پرداخت . 

وی با اشاره به همکاری و حمایت مالی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، افزود: به منظور تاثیرگذاری بیشتر فیلم‌ها بر مخاطب، تصمیم برآن شد که ساخت فیلم‌های کوتاه با زبان طنز در اولویت قرار بگیرد تا علاوه بر تاثیرگذاری عمیق هنر بر روح انسان، از این هنر برای تعالی مسایل اجتماعی به دور از هر گونه سیاه‌نمایی بهره‌گیری شود.

خجسته‌فر، ضمن دعوت از فیلم‌سازان استان سمنان برای تولید فیلم کوتاه با موضوع حقوق شهروندی، گفت: حدود ۱۰ فیلمنامه و ۱۰ ایده فیلمنامه نیز در این موضوع‌ها در دفتر انجمن سینمای جوانان استان سمنان ثبت شده است و فیلم‌سازانی که برای ساخت آنها آمادگی داشته باشند می‌توانند با مراجعه به دفتر انجمن سینمای جوانان استان سمنان تا ۲۰ مرداد ۹۸ از  حمایت‌های درنظر گرفته شده بهره مند شوند.

فیلم‌های کوتاه  «برخورد» به کارگردانی یحیی علی‌وردی، «بچه‌دزد» به کارگردانی سبحان میناوی، «ایستگاه» به کارگردانی یگانه الله‌بخش، «شناسنامه» به کارگردانی علی رضایی، «اون‌ور» به کارگردانی اسماعیل فتاحی و فیلم «مصائب رفیع» به کارگردانی علیرضا قزوینی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نژاد، فیلم هایی هستند که در این زمینه در انجمن سینمای جوانان استان سمنان تا به حال تولید شده است و فیلم‌هایی دیگر نیز در حال ساخت است.

انجمن سینمای جوان استان سمنان فعالیت‌های متعددی در حوزه‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی در سال های اخیر در دستور کار خود قرار داده است.

دفتر امور اجتماعی و  فرهنگی استانداری سمنان پیش تر نیز از تولیدات پویانمایی، موشن‌گرافی، نمایش و سایر فعالیت‌های هنری در زمینه حقوق شهروندی و توجه به محله‌های آسیب‌پذیر حمایت‌های ویژه‌ای را انجام داده است . 

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *