جستجو
سعید پوراسماعیلی در گفت‌و‌گو با پانا:

سعید پوراسماعیلی معتقد است حوزه فیلم کوتاه در این سال‌ها به لحاظ تکنیکی رشد خوبی داشته است اما زبان سینما در این آثار نسبت به سایر عوامل که رشد خوبی داشتند، رشد نکرده است. از این رو سینمای کوتاه با تعداد زیادی از فیلم‌های متوسط روبه‌رو است که همه کیفیت خوبی دارند ولی زبان سینمای جدیدی ندارند.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از پانا، سعید پوراسماعیلی معاون پژوهش و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران و عضو هیأت انتخاب بخش «داستانی کوتاه و نیمه‌بلند» هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، در گفت‌وگو با پانا درباره آثار این بخش بیان کرد: «کیفیت آثار بسیار خوب بود. به نظرم در این سال‌ها در حوزه فیلم کوتاه به لحاظ تکنیکی رشد خوبی داشتیم و رعایت همه تکنیک‌ها با کیفیت خوب در فیلمبرداری، صدابرداری، بازی‌ها، کارگردانی و حتی آهنگسازی برای فیلم کوتاه را شاهد هستیم.»

وی به مشکل عمده فیلم‌های کوتاه یعنی موضوع آن‌ها اشاره کرد و گفت: «به نظرم مشکل در اکثر آثار، انتخاب موضوع و بسط آن، فیلمنامه خوب و فضای فیلم کوتاهی داشتن است که زبان سینما را آنقدر گسترش نداده، یعنی زبان سینما در این آثار نسبت به سایر عوامل که رشد خوبی داشتند، رشد نکرده است. از این رو با تعداد زیادی از فیلم‌های متوسطی روبه‌رو هستیم که همه کیفیت خوبی دارند ولی زبان سینمای جدیدی ندارند. این موضوع را در این دوره از جشنواره فیلم شهر هم می‌شد دید.»

پوراسماعیلی درباره معیارهای انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم شهر توضیح داد: «ملاک انتخاب آثار هم طبیعتا در وهله اول موضوع بود، جشنواره فیلم شهر به مسائل و موضوعات شهری اشاره دارد و این موضوع را باید در اولویت قرار می‌دادیم. پس از آن فیلم‌هایی که به لحاظ تکنیک زبان سینما و شرایط حرفه‌ای، وضعیت بهتری داشتند در اولویت قرار می‌گرفتند.»

وی در پایان درباره برگزاری جشنواره فیلم شهر گفت: «جشنواره فیلم شهر را در دوره‌های گذشته دنبال می‌کردم. به نظرم موضوع شهر و شهرنشینی، روز به روز شرایط پیچیده و سخت‌تری را ایجاد می‌کند که حتما برگزاری جشنواره‌ای اختصاصی برای پرداختن به موضوع و مسائل شهری، فرهنگسازی و ارتقای آداب شهرنشینی، رفع مشکلات و همیاری برای زیست بهتر در شهر را می‌طلبد، شاید میان هنرها هیچ کدام با ضریب نفوذ سینما نیستند که بتوانند این اثرگذاری را داشته باشند. به همین دلیل فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند، مستند و سینمایی، بخش‌های مختلف جشنواره فیلم شهر است.»

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *