جستجو
میردولت موسوی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

میردولت موسوی رییس انجمن سینمای جوان اردبیل از روند برگزاری سومین دوره فیلم‌سازی «ایده تا تولید» که به میزبانی استان اردبیل و انجمن سینمای جوان اردبیل برگزار می‌شود، خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از مهر، رییس انجمن سینمای جوان استان اردبیل شامگاه جمعه در مراسم آغازین اردوی فیلمسازی در اردبیل اظهار کرد: سومین اردوی انجمن سینمای جوان ایران به همت مسئولان استانی و همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز تا ۱۷ دی ماه در اردبیل برگزار می‌شود.

میردولت موسوی تصریح کرد: این اردو به دنبال یک فراخوان کشوری برگزار می‌شود تا تعدادی از هنرجویان و فیلمسازان که کار تخصصی در حوزه تولید فیلم دارند، بتوانند در یک هفته ایده‌های خود را تبدیل به فیلم کنند.

وی از حضور ۱۵ هنرجوی کشوری از ۱۳ شهر مختلف در قالب این اردو خبر داد و گفت: سه استاد برجسته کشوری نیز که در ساخت فیلم کوتاه و بلند فعالیت مناسبی داشتند، به این اردو دعوت شدند تا در قالب گروه‌های ۶ نفره شامل یک استاد و پنج فیلمساز، روی ایده‌ها کار کرده و تولید آثار را داشته باشند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان اردبیل افزود: از فردا و در دانشکده مدیریت صنعتی استان اردبیل کلاس‌های تئوری و عملیاتی برگزار می‌شود و در ۲ روز اول شرکت‌کنندگان ایده‌ها را به فیلمنامه تبدیل می‌کنند تا در ۲، سه روز باقیمانده نیز فیلمنامه به مرحله تولید آثار و فیلمبرداری برسد و در نهایت سه فیلم در شهر اردبیل و روستاهای آن به مرحله فیلمبرداری خواهد رسید.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بعد از مونتاژ، صداگذاری و تولید موسیقی در آئین اختتامیه که در ۱۶ دی ماه در فرهنگسرای بانوان خواهد بود، از سه فیلم تولید شده رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای شرکت‌کنندگان در این اردو گواهینامه آموزشی و مهارتی نیز صادر خواهد شد تا آنها بتوانند از مزایای این گواهینامه استفاده کنند.

موسوی بیان کرد: این اردو برای فیلمسازان و هنرجویان ما فرصتی استثنایی به وجود آورده تا در مراحل مختلف در جریان کار قرار گرفته و همراه با مدیر تولید، فیلمبردار، صداگذار، دستیاران و سایر گروه‌ها بتوانند از تجربیات آنها استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۲۵ نفر از اعضای انجمن سینمای جوان استان اردبیل در این اردو حضور دارند تا در کنار بهره‌مندی از آثار تولید شده، در فرآیند کار تخصصی تولید فیلم قرار گرفته و تجربه ارزشمند برای خود به دست آورند.

موسوی تصریح کرد: در هر گروه یک استاد ممتاز کشوری بر روند کار نظارت خواهد کرد تا از ایده تا عمل و از صفر تا ۱۰۰ پروژه شامل فیلمنامه، صداگذاری، تیتراژ، موسیقی و تولید نهایی اثر کارها به شکل مطلوب و مناسب به پیش برود.

رئیس انجمن سینمای جوان استان اردبیل در پایان گفت: امسال سینمای جوان استان اردبیل سال پرباری را سپری کرد به طوری که هفته فیلم و عکس جشنواره مهر سینمای ایران و نمایشگاه عکس محرم را برپا کردیم و در سه ماه پایانی سال نیز در پارس‌آباد دوره فیلمسازی و اردویی شبیه به این برنامه برگزار کرده و دوره فیلمنامه‌نویسی را در مشگین‌شهر برگزار خواهیم کرد.

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *