جستجو

امید شمس معتقد است مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» از لحاظ موضوع و مفهوم با هم متناسب هستند و به فضایی ملتهب در جامعه اشاره می‌کنند.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از مهر،  امید شمس نویسنده و کارگردان سینمای کوتاه که به تازگی اولین فیلم بلند سینمایی خود را با عنوان «ملاقات خصوصی» ساخته است و با این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور دارد، درباره مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» که در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده است درباره ارزیابی این مجموعه فیلم‌های کوتاه گفت: این مجموعه فیلم‌های کوتاه همان طور که از اسمش پیدا است، به فضایی ملتهب در جامعه اشاره می‌کند و تا آنجایی که این ۵ فیلم کوتاه را دیدم، باکسی متناسب از لحاظ موضوع و مفهومی است به همین دلیل امیدوارم با استقبال مواجه شود و تاثیرگذار باشد.

وی درباره اکران فیلم‌های کوتاه در «هنروتجربه» و تاثیر آن بر مخاطب فیلم کوتاه بیان کرد: قطعاً تاثیرگذار است؛ فیلم کوتاه «شب تولد» من نیز به همراه چند فیلم دیگر در اولین مجموعه فیلم‌های «هنر و تجربه» اکران شد و خاطرم است که استقبال زیادی از این اکران‌های بسته فیلم کوتاه شد. همین نمایش فیلم‌های کوتاه در شهرهای مختلف و حتی شهرهایی که سالن سینما نداشتند، سبب شد مخاطبان بسیاری با فیلم کوتاه آشنا شدند. معتقدم اگر این روند ادامه پیدا کند، مردم بیشتری با فیلم کوتاه آشنا می‌شوند.

شمس همچنین اظهار کرد: از یک بعد دیگر، این اکران‌ها به چرخه اقتصادی فروش فیلم کوتاه هم کمک شایانی می‌کند و بخشی از سرمایه فیلمسازان کوتاه را برگرداند.

وی در مورد اینکه آیا اکران آنلاین در پلتفرم‌ها را می‌پسندد یا اکران فیزیکی در سینماها را، گفت: به شخصه با اکران آنلاین موافق نیستم، چراکه از نظر بصری و کیفیت صدا قابل مقایسه با سینما نیست. همچنین فیلم کوتاه هم فیلم سینمایی به حساب می‌آید و در سالن سینما فیلم کوتاه دیدن، لذت دیگری دارد. امیدوارم به زودی ریشه بیماری کرونا برکنده شود تا همه بتوانیم فیلم‌ها را در سینماها ببینیم. معتقدم هیچ نوع اکرانی جایگزین سینما رفتن و فیلم دیدن روی پرده نمی‌شود.

مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» متشکل از فیلم‌های کوتاه «صحنه» به نویسندگی و کارگردانی امیر مهندسیان، «سور بُز» به نویسندگی و کارگردانی سعید زمانیان، «بی‌ریختی» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمتی، «شوفر» به نویسندگی و کارگردانی رضا نجاتی و «دم اژدها» به نویسندگی و کارگردانی سعید کشاورز است.

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *