جستجو

بهزاد عبدی معتقد است فیلم‌های کوتاهی چون فیلم‌های کوتاه بسته «وضعیت قرمز» که حرفه‌ای ساخته شده‌اند، تله فیلم نیستند و باید روی پرده دیده شوند.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از پانا، بهزاد عبدی آهنگساز باسابقه سینما در گفت‌وگو با پانا درباره تفاوت آهنگسازی برای فیلم کوتاه و فیلم بلند بیان کرد: خیر، تفاوتی ندارد. «سینما» سینماست و اینکه فیلم بلند یا کوتاه باشد تفاوتی در کار منِ آهنگساز نخواهد داشت اما فیلم‌های کوتاه همچون ضرب المثل «کم گوی و گزیده گوی چون دُر» این کم‌گویی نیز باید در موسیقی آنها نیز نمود داشته باشد.

وی تاکید کرد: فیلم‌های کوتاه عموماً موسیقی تیتراژ و کمابیش لحظاتی را در متن، موسیقی نیاز دارند اما در عین حال باید آن تاثیرگذاری که خودِ فیلم کوتاه در رساندن پیام دارد، در موسیقی نیز مشهود باشد و باید در عین کوتاهی، ماندگار شود؛ به هیمن دلیل ساخت موسیقی برای فیلم کوتاه و بلند از نظر کیفی تفاوت برای من ندارد.

عبدی درباره اکران فیلم‌های کوتاه که در قالب یک مجموعه در سینماهای «هنر و تجربه» روی پرده می‌روند و مجموعه «وضعیت قرمز»، گفت: اکران‌های جمعی فیلم‌های کوتاه، اتفاقی فوق االعاده است و امیدوارم فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» نیز اکران خوبی را تجربه کنند.

این آهنگساز همچنین در مورد اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه نیز اظهار کرد: بالاخره سینما را باید در سالن سینما و روی پرده سینما مشاهده کرد، چراکه فیلم‌های کوتاهی چون فیلم‌های بسته «وضعیت قرمز» که حرفه‌ای ساخته شده‌اند، تله فیلم نیستند و به اعتقاد من باید روی پرده دیده شوند.

تجسم یک باور کهن
موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *