جستجو

رضا ابوذر مدیر انجمن سینمای جوانان قم و دبیرجشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی «هشت‌نوشت»، با بهرام سرمست استاندار قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل ازخبرگزاری فارس، رضا ابوذر مدیر انجمن سینمای جوانان قم در دیدار با استاندار قم با اشاره به فعالیت‌های انجمن سینمای ایران در این استان اظهار کرد: انجمن سینمای استان قم 35 سال است که فعالیت‌های سینمایی دارد و در راستای ارزش‌های اسلامی و انقلابی تلاش می‌کند و در طول این سال‌ها فیلم‌سازان مجربی را به جامعه هنری تحویل داده است.

وی با بیان اینکه انجمن سینمای قم افتخار دارد که به عنوان تنها مرکز فرهنگی است که نسبت به برگزاری دو جشنواره ملی اقدام می‌کند، تصریح کرد: جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین و جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی «هشت‌نوشت»، دو جشنواره‌ای است که در راستای اعتلای ارزش‌های اسلامی به صورت ملی در قم برگزار می‌شود.

دبیرجشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی «هشت‌نوشت» با اشاره به اینکه 200 هنرمند از سراسر کشور برای حضور در این جشنواره آثار خود را با موضوع دفاع مقدس ارسال کردند،گفت: اختتامیه این جشنواره به زودی به صورت غیرحضوری برگزار و جوایز برگزیدگان اهدا می‌شود.

وی با عنوان اینکه جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی «هشت‌نوشت» جایگاه خود را در سطح کشور باز کرده است، گفت: از مسوولین می‌خواهیم که در راستای تولید آثار این هنرمندان ما را یاری کنند.
ابوذر در بخش پایانی سخنان خویش با اشاره به تولید 50 اثر داستانی و مستند از سوی فیلم‌سازان انجمن سینمای جوان استان قم گفت: هنرمندان قم با کمترین امکانات و با هزینه‌های شخصی تلاش می‌کنند که نام سینمای قم را زنده نگه دارند که در این راستا از مسوولین و متولیان فرهنگی درخواست داریم انجمن سینمای جوان را مورد حمایت قرار دهند.

وی با بیان اینکه هنرمندان باید برنامه هایی داشته باشند که بتوانند براین مظلومیت‌ها فائق بیایند، تصریح کرد: هنرمند نمی‌تواند بدون پشتوانه علمی و بررسی زمینه‌ای اثری را خلق کند اما مشکلات زمانی ایجاد می‌شود که هنرمند دغدغه اجتماعی داشته باشد و بخواهد در این راستا کاری انجام دهد.

هنر جسور و خلاق است و زمانی شکوفا می‌شود که فضای مناسب داشته باشد

استاندار قم در این دیدار با اشاره به اینکه فعالیت در زمینه هنر کاری آسان نیست، تصریح کرد: هنرمندان برای تولید آثار در زمینه‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی تلاش‌های فراوانی می‌کنند که نتیجه آن در جامعه قابل مشاهده است.

بهرام سرمست با تاکید براینکه چراغ سینماها با پشتوانه آثار هنرمندانه روشن می‌شود، عنوان کرد: اما با وجود تلاش‌های فراوانی که در راستای اعتلای فرهنگ و هنر از سوی هنرمندان برداشته می‌شود اما هنر در جامعه ما در منظومه ذهنی متولیان فرهنگی تعریف جامع و مانعی ندارد.

سرمست با اشاره به میزان اهمیت جایگاه هنر و جامعه هنری بیان کرد: در اعتبارات استانی به مقوله هنر و فرهنگ تاکید ویژه‌ای می‌شود که لازم است از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری‌های لازم صورت بگیرد و مدیریت شود.

وی با عنوان اینکه نمی‌توان برای هنر مرز بندی انجام داد، بیان کرد: هنر جسور و خلاق است و زمانی شکوفا می‌شود که فضای مناسب داشته باشد و در استان قم ما با رعایت تمام ملاحظات این فضا را برای هنرمندان محدود نکرده‌ایم.

استاندار قم اضافه کرد: از نظر بومی باید ارزش‌های بومی و مذهبی و اعتقادی را در هنر  لحاظ کنیم.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به تدوین سند تحول فرهنگی اجتماعی در استان قم، گفت: بخشی از این سند باید به مسائل اجتماعی اشاره شده است و لازم است با زبان هنر به این مقوله مهم توجه داشت.

وی با تاکید براینکه بسیاری از مسائل را می‌شود با زبان هنر در جامعه اجرایی کرد، گفت: برای فرهنگ‌سازی موضوعات مختلف فرهنگی در جامعه نمی‌شود از امر و نهی بهره برد و بهره بردن زبان هنر می‌تواند به آسانی این راه را هموار کند.

استاندار قم با تاکید براینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید با زبان هنر به جامعه انتقال داده شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر شکاف بین نسلی رخ داده و جوانانی که انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، نمی‌توانند با این مقوله‌ها به راحتی ارتباط برقرار کنند.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *