جستجو

 

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، در دیدار اعضای ستاد مرکزی پنجاه‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس جوان کاشان گفت: بی‌گمان کاشانی‌ها با تکیه بر نیروی انسانی، مهمان‌نوازی و محبت و عاطفه ذاتی، میزبان خوبی برای این جشنواره خواهند بود.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در این دیدار که جوادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، نظافتی معاون هنری این اداره و سرجه‌پیما رئیس انجمن سینمای جوانان کاشان حضور داشتند، دکتر ساداتی‌نژاد با بیان این که قطعأ صفات خوب کاشانی‌ها، باعث رقم خوردن بهترین جشنواره منطقه‌‌ای فیلم و عکس جوان در دوران حیات این رویداد در کاشان خواهد شد، تصریح کرد: طبیعتاً همه مسؤولان اجرایی شهرستان از جمله بنده که علی‌رغم نداشتن تخصص، به مقوله‌هایی مانند ورزش و هنر علاقه دارم باید تلاش کنیم تا با اجرای مناسب این رویداد، عزت و آبرویی درخور برای شهر هنرپرور کاشان کسب شود. در این راه تنها امکانات مادی ضامن اجرای موفق یک رویداد ملی نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس، خاطرنشان کرد: با علم به اینکه اعتبارات دولتی کفاف توجه به ورزش و هنر را نمی‌دهد و طبعاً نمی‌توانیم منتظر توجه مادی دولت بمانیم، از مدت‌ها پیش دو کارگروه ورزش و هنر را راه‌اندازی کردیم؛ چرا که اعتقاد دارم و بارها نیز با علاقه تکرار کرده‌ام که کاشان«شهر مردم» است و خودمان باید دست به دست بدهیم تا مشکلات عمده این شهر در بخش‌هایی مانند هنر و ورزش با همیاری و اذن مردم مرتفع شود.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، سیَلک و تمدن فاخر و کهن شهرنشینی و همچنین سفالینه‌های زیبای کشف شده در این محوطه را نمادی از هنردوستی و توجه مردم کاشان به مقوله هنر از هزاران سال پیش تاکنون دانست و یادآور شد: هنر در ذات و بطن مردم این سرزمین نهادینه شده است و همین مردم در اوج مظلومیت که نماد آن را می‌توان در موزه محقر اما افتخارآمیز و غنی سیَلک مشاهده کرد، همواره میراث‌دار و پاسدار هنر و فرهنگ شهرشان بوده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم، حوزه هنر در شهر کاشان را واجد کوتاهی و عقب‌ماندگی از منظر توجه و نگاه ویژه دانست و خاطرنشان کرد: در حال تدوین اساسنامه بنیاد حامیان هنر کاشان و در وهله بعد درصدد ایجاد مؤسسه حامیان هنر کاشان نیز هستیم که در این بین باید بین صنعت و هنر در کاشان رابطه مستقیمی برقرار کرد تا فرهنگ و هنر کاشان با آن سابقه و حجم عظیم هنرمندان شاغل در انواع حیطه‌ها بتواند حمایت مردمی را به خود جلب کند. باید تلاش کنیم تا صنعت‌گران و صاحبان کارخانجات صنعتی کاشان که تعداد آنها در محدوده این شهرستان به دو هزار واحد صنعتی می‌رسد، هنگام مراوده با طرف‌های بین‌المللی خود از آثار هنرمندان کاشانی برای تحکیم روابط‌‌‌ شان استفاده کنند و بدین ترتیب دور نیست زمانی که رابطه‌ای عمیق بین هنر و صنعت در کاشان شکل بگیرد و همین بتواند الگویی در کشور ایجاد کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به استقبال مردم کاشان از پنجاه‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌‌ای سینمای جوان دراین شهرستان، در زمینه فراهم شدن حضور نمایندگان مجلس شهرهای نفرات برگزیده بخش‌های سه گانه جشنواره در روز اختتامیه، اعلام آمادگی کرد تا بدین ترتیب در آیین اختتامیه این جشنواره نفرات برگزیده هر بخش جوایز خود را از نمایندگان شهرستان خود در مجلس دریافت کنند.

در این نشست همچنین جوادی‌مقدم، نظافتی، سرجه‌پیما، بهمنی، رضوی‌زاده، رضوانیان و سقاپولادی به عنوان اعضای شورای مرکزی پنجاه‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان در سخنانی جداگانه ضمن ابراز خرسندی بابت ترتیب یافتن این نشست صمیمانه، به بیان دیدگاه‌های خود در مورد چالش‌ها و قابلیت‌های پیش روی شهر کاشان در مورد میزبانی این رویداد و برخی کمبودهای زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر شهرستان کاشان پرداختند.

رئیس انجمن سینمای جوان کاشان همچنین در معرفی تاریخچه و سازوکار فعالیت‌های این مرکز یادآور شد: دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در کاشان با تلاش آقایان بهمنی و چاکری در سال ۶۶ راه‌اندازی و چند ماهی است که وارد چهارمین دهه فعالیت خود شده است. سرجه‌پیما ادامه داد: در طول این ۳۰ سال حدود دوهزار هنرمند فیلم‌ساز پس از طی مراحل آموزش و کسب تجربه در این دفتر راهی بازار کار و فعالیت در برخی شبکه‌های تلویزیونی داخلی و یا به عنوان مسؤول سمعی و بصری در برخی ازنهادها مشغول به کار شدند.

سرجه‌پیما با اعلام این که این مرکز یکی از پنج دفتر برتر انجمن سینمای جوانان ایران از مجموع ۶۰ دفتر این انجمن در سراسر کشور محسوب می‌شود افزود: در طول ۳۰ سال اخیر ۸۵۰ فیلم کوتاه مستند و داستانی توسط دانش‌آموختگان حرفه فیلم‌سازی در این دفتر ساخته شده و این در حالی‌است که در همین ۳۰ سال فعالیت و هر دو سال و نیم یک‌بار، با هدف ایجاد رقابت بین فعالان جوان عکاس و فیلم‌ساز، هفته‌های فیلم و عکس جوان در کاشان توسط انجمن سینمای جوانان کاشان برگزار شده است.

 

پنجاه‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در سه بخش مسابقه­ی فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس، از تاریخ ۴ تا ۷ اسفندماه سال۱۳۹۶ به‌مدت چهار روز در استان اصفهان، شهر کاشان با حضور استان‌های تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، سمنان و اصفهان، توسط انجمن سینمای جوانان ایران، شهرداری کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کاشان برگزار می‌شود.

 

موفقیت فیلم کوتاه «آخرین شیهه‌ی ...
در روزهای پایانی اسفند نهمین هفت...
گستره وحشت
حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *